nielsh.reismee.nl

Door de kloof met natte schoenen. Happy Days!

Het weer was lichtelijk beter dan de vorige dag als in dat het droog is, maar echt warm is het niet. Niet helemaal wat ik in gedachte had bij bij boeken van mijn volgende avontuur. Kloofing. Beter bekend als canyoning. Maar dat zou pas in de middag zijn.

Rond de lodge zijn verschillende korte wandelingen. Ik ben eerst naar een grote boom gelopen. Ik liep daarbij op mijn normale sportschoenen en dat ging best goed. Het was ook niet meer dan een pad. Na het ontbijt ging ik een wandeling maken door het magic forest. Nog steeds liep ik op mijn normale sportschoenen. Dit keer was ik daar minder blij mee. Het was niet zomaar een boswandeling, maar meer een korte hike met kleine klimmetjes, boomstronken, grote keien en bovenal waterstroompjes die je moest oversteken. Bovendien was door de regen van de vorige dag alles flink glad.

Die sportschoenen had ik aan voor de kloofing. Ik wist dat je schoenen mee moest nemen die nat mogen worden of daar huren. Nu zou ik de volgende dag verder reizen en dus leek huren mij aantrekkelijker. Ware het niet dat ik bij van de waterstroompjes van een kei af gleed. Een nat pak is me gelukkig bespaard gebleven, maar ik had wel natte sokken. De keuze tussen eigen schoenen of huren was hiermee een stuk makkelijker geworden.

Om 1 uur werden we opgepikt voor kloofing. Het eerste wat er dan gebeurd is dat je in een wetsuit wordt gehesen (2 vanwege de temperatuur) en een tuigje om krijgt voor de bergbeklimspullen. Vervolgens werden we voor gesteld aan onze gids. Tebszzzzz. Als je ooit de Garden Route doet en nabij Tsitsikamma uit een kloof: "Gooood Morning Jeeez en rise; Happy days!" hoort. Dan weet je dat hij in de buurt is. Bijna na elke zin zei hij dit; ook ik de middag. Schitterende vent.

De tocht was ook gaaf. Eerst abseilen om in de kloof te komen. Vervolgens ga je in de kloof door het water je weg vinden. Soms moet je daarbij klimmen over rotsen en aan de andere kant weer in het water springen. Op sommige plaatsen is het water zo diep dat je moet zwemmen. Een stukje gingen we zelfs met een zipline naar beneden. Dat ik zo hard, dat ik als een kei over het water stuiterende. Aan het eind van de dag moeten we de kloof weer uit klimmen en weer terug om je weer om te kleden, maar niet na een heerlijke warme douche.

Op de terugweg nog iets geleerd over African time. In het kort: 'nu' is straks. Ik zal dit nog nodig gaan hebben. Aan het eind van de middag was ik weer terug. Net genoeg tijd om nog een wandeling te doen bij de lodge. Dit keer naar een waterval. Mijn sportschoenen waren natuurlijk nog zeiknat. Dus dit keer wel mijn hiking schoenen aan. Ook deze korte hike had kleine klimmetjes, boomstronken en bovenal waterstroompjes die je al dan niet met behulp van touwen moest oversteken. Deze schoenen zijn gelukkig wel droog gebleven.

Na al dat wandelen was het tijd geworden om rond het kampvuur te zitten met een drankje. Daar kon ik goed opschieten met Nevin en Cherie; een pas getrouwd stel uit Johannesburg die op huwelijksreis waren. Daarnaast hadden ze nog iets te vieren. Cherie was jarig. Ze trakteerde zichzelf op cocktails en kennelijk had ze dat eerder die dag ook gedaan. Ze verbleven ze niet in de lodge maar in Nature Valley, alleen hoorde ze dat het hier gezelliger is. Ze waren met de auto en ik denk dat Nevin de bui al zag hangen dat Cherie niet veel waard zou zijn die avond. Of ik mee wilde om Nature Valley te zien; met aan de ene kant een lagune en de andere kant de oceaan.

Ik ben met ze meegegaan. Ze hadden een huis gehuurd met 4 slaapkamers en ze hadden er maar 1 nodig. Nevin zijn vermoeden klopte. Cherie ging direct naar bed. Ze voelde zich niet zo lekker namelijk. Volgens mij bedoelen ze dit met kotsmisselijk. Maar na lang overtuiging van Nevin dat ze dit ging overleven zijn we nog over het strand gelopen en gepraat over de dingen des levens. Daarna werd het bedtijd en aangezien te toch slaapkamers over hadden, heb ik daar maar geslapen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active