nielsh.reismee.nl

Het Meestershuis

Kaapstad verkennen moet even wachten. Om 9:00 werd ik al opgehaald door Hans. Iets over negenen stopt er een witte pick up voor het hostel. Daar was Hans. Ik had thuis snel gekeken waar we naar toe zouden gaan en heb gezien dat het een flinke rit zou worden. Precies wat ik wil. Dus tas in de bak en gaan. Na een boodschap in Worcester was het op naar de Gamkaskloof. Onderweg bij een willekeurige boerderij gestopt omdat een bordje ons vertelde dat ze lunch deden. Nu ik in Afrika ben, heb ik meteen maar een struisvogelbiefstuk genomen. Na een tankstop in Oudtshoorn moesten we alleen nog hout halen voor de braai. Nu kon het avontuur echt beginnen.

Op een gegeven moment zegt Hans we moeten die berg over. En draait een onverharde weg op. We kwamen uit bij een uitkijkpunt. Maar in plaats van terug te gaan naar de weg, gingen we nog verder dat pad af de kloof. Maar goed dat Hans een pick up heeft. Mijn auto zou ik hopeloos in de puinpoeder rijden. Het begon al donker te worden toen we aankwamen bij onze verblijfplaats. Dat maakte het rijden voor Hans er nket makkelijker op; over die onverharde bergweg. Middenin de kloof staan gerestaureerde huisjes van een gemeenschap die daar tot zo'n 150 jaar geleden verbleef. Wij verbleven in het oude Meestershuis naast de school, die nu als opslag dient. Na een wel verdiend biertje gingen we braaien. Het bleek alleen dat het hout wat we gekocht hadden, was gaan zweten. Met alle aanmaakblokjes die we bij ons hadden en droge takken die we rond het huis vonden, hadden we uiteindelijk toch een lekkere braai. Het was inmiddels zo laat dat we daarna zo zijn gaan slapen.

Reacties

Reacties

Hans

Nice Niels. I can make out most of it, sounds good.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active