nielsh.reismee.nl

Omgeving verkennen

Normaal gesproken is het eerste wat ik doe de omgeving van het hostel verkennen. Daar was ik alleen nog niet aan toe gekomen. Nu zit ik niet middenin het centrum, maar in greenpoint. Dit is vlakbij het stadion van het WK voetbal en de kust.

Ik ben eerst naar het richting het water gelopen. Daarna over de promenade, maar die heeft niet echt een einde. Na een tijdje had ik het wel gezien en was het tijd voor een happie en een drankie. Bij het koffietentje waar ik was gaan zitten, ging alles mis met mijn bestelling. Ik kreeg de ontbijtkaart terwijl dit niet meer geserveerd werd. Ik vroeg het nog nota bene na, maar de kaart die kreeg was de kaart om eten te bestellen. Keuken deed kennelijk toch moeilijk, want het duurde even. Inmiddels had ik mijn koffie al op. Toen maar een sap besteld. Die kwam ook maar niet. Gelukkig was het allemaal wel goed. Bij het afrekenen kwam de aap uit mouw. De dag ervoor waren ze wezen wijnproeven.

Tijdens het wachten op mijn eten had ik alle tijd om het leven in Kaapstad de observeren. Het het verschil tussen arm en rijk is heel erg zichtbaar. Je ziet verschillende mensen in de prullenbak kijken en blij zijn met iets wat te te consumeren is terwijl er dure auto's voorbij rijden die voor een normaal inkomen in Nederland zelfs onbereikbaar is.

Later op de dag liep ik naar het Waterfront. Het eerste wat ik tegen kwam was een winkelcentrum met alleen luxe merken met name gericht op toeristen. Na mijn ervaring eerder die dag vind het moeilijk te rijmen, maar het hoort bij Zuid-Afrika. Verder op V&A waterfront is het nog steeds toeristisch, maar ik had al snel een plekje gevonden op het terras van een cafe met eigen brouwerij. Er tegenover was het rugby museum. Vanwege de historie van Zuid-Afrika is dit ook veel meer dan wat ballen door de jaren heen. O ja, als het gaat om rennen, ben ik fit genoeg voor het nationale team.

Reacties

Reacties

Marieke

Goed verhaal weer Niels; bediening aan het wijnproeven...haha.
Enne, ik stem toch voor een rugbycarriere in Nederland!
X Marieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active