nielsh.reismee.nl

Aan de slag

Daar is tie weer . Er is de afgelopen week niet heel veel gebeurd. En ik vergeet altijd iets te vertellen in mijn vorige blog. Ditmaal is het de schoonmaak van het huis dinsdag 6 mei.

We hadden de stofzuiger van de huurbaas geregeld en Ik ben voornamelijk door het huis gegaan. Kate moest even gauw wat bij haar moeder halen en dat liep alleen wat uit. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen toen ze thuis kwam direct mij hielp met de schoonmaak. De foto's zullen dat niet tegen spreken.

Het lijkt wel of ik dit expres ben vergeten want dit maakt een uitstekende brug naar Dinsdag 13 mei. Weer schoonmaken alleen nu niet bij mij in huis, maar in het huis van Kate's moeder. Dit behoeft wat uitleg. Kate's moeder wilde in de tuin wat zware stenen verplaatsen, maar dat kan ze niet meer vanwege gezondheid. Daarnaast wat er nog wat andere klussen in de tuin die moesten gebeuren. Kate en ik waren dus vroeger dan normaal naar Kate's moeder gegaan.

Nu komt het; Het regende pijpenstelen. Het hele tuinieren viel dus letterlijk in het water. Nu waren we er vroeg en Kate was druk met de was. Daarbij kan ik niet stilzitten. Ik wilde mij nuttig maken en daarom begon met schoonmaken van de kamer. Kate's moeder was mij zeer dankbaar. Zij kan namelijk de meubels niet verplaatsen en op een of andere manier weet een driejarige vanalles onder die meubels te krijgen. Het was echt wel even nodig. Het is dan wel niet tuinieren, maar wel net zo nuttig.

Woensdag moest ik weer werken. De afgelopen twee weken was er veel overwerk. Dat komt mooi uit omdat Pa en Ma al snel komen. Alle beetjes extra helpen. Ik werk meestal 2 uur over. Ik zou in prinicipe wel meer willen doen, maar a) Het is best zwaar werk en 8 uu is eigenlijk wel genoeg Ik begin om 9 uur dus 2 extra uren betekent dat ik pas om19:30 naar huis kan. Dat vind ik eigenlijk te laat.

Zaterdag 24 mei heb ik een uitzondering gemaakt. Toen heb ik 4 uur overgewerkt. Kate had de auto van haar moeder geregeld en is naar een vriending gegaan en zou waarschijnlijk daar blijven slapen (Geen zorgen niets aan de hand; Kon ze gezellig drinken). Ik had dus geen haast om naar huis te gaan en het overwerk was er.

Ik heb gewerkt tot 21:00 omdat ik mijn tweede lunchpauze niet had genomen. Qua eten zat ik ook goed. S'ochtends heb ik altijd mijn vaste ritueel; ontbijt en lunch maken. Alleen dit keer had een lunch niet nodig geweest omdat er weer eens een BBQ was.

Dit keer was het mooi weer en werd er daadwerkelijk gebarbequed. De keus was alleen beperkt. Er waren hameburgers en Hamburgers voor vegetariers. Ik had van biede 1 en ik moet zeggen dat de Vegaburger helemaal niet slecht was. Het smaakt niet naar vlees, maar is zeker niet vies. Door de BBQ had ik mijn lunch nog en zo wordt lunch automatisch diner

Tijdens de Lunch heb ik gepraat met de Big Boss. Hij was erg geintereseerd in wat ik ging doen met mijn carierre. Ik heb hem gezegd dat mijn toekomst niet in Canada ligt, maar het wie weet bij een zusterorganisatie in Europa.

Eeder die week heb ik met de operationsmanager gepraat. Die wilde ik al een tijdje spreken. Het magazijn zit vol veranderingen en ik sommige dingen bepreep ik niet. Daarbij had ik zoiets van misschien hebben wat aan mijn input. Ondanks zijn drukke schema hebben we bijna 2 uur met elkaar gesproken over logistiek. Voor mij was het heel verhelderd. Mijn ideeen waren wel goed, maar ze gaan over 18 maanden verhuizen naar een nieuw pand. Dit maakt veranderen niet echt noodzakelijk. Zeker niet als het geld kost.

Dan heb ik nog een leuk verhaal over een bepaalde werkdag. Je kent wel van die dagen dat alles in de soep loopt. Ik heb het perfecte voorbeeld. Er waren geen palletjacks die ochtend. Totdat iemand er 1 binnenbracht met een lege batterij. Toen de batterij was gewisseld was die palletjack voor mij. Wat denk je? Komt hij niet meer van zijn plek. Nadat twee personen er naar hebben gekeken kregen we hem weer aan de praat.

Dat duurde echter niet lang. Ik kwam nog geen 100 meter ver toen de palletjack ermee kapte. Het devies: Zet hem uit, wacht een paar seconde en zet hem weer aan. Dat werkte wel aardig, maar hij bleef ermee kappen. Het probleem was dat zodra die ermee kapte ik ook geen rem meer had. Hier kwam ik later achter toen iemand niet aan de kant wilde. Het ding was gevaarlijk en ik heb deze gewisseld met een ander.

Dit was ook weer een verhaal op zich. We hebben en reservepalletjack uit het jaar kruik. Het ding is net zo oud als electriteit; ziet er niet uit. Ik moest van mijn teamleider met deze palletjack naar de tomatenafdeling om deze te wisselen met een moderner exemplaar. In de tomatenafdeling picken ze ook, maar dit is zo klein dat ze daar best uit te voeten kunnen met die oude jack. Ik zei tegen die collega dat ik mijn jack moest wisselen en mij maakte het niet uit of dat die van hem was of die van de andere collega die tomaten aan het picken was. Je zou zeggen geen probleem, maar mijn waardige collega deed met frisse tegenzin afstand van zijn palletjack; blijkend uit het feit dat hij persoonlijk naar de teamleider ging om te checken of mijn verhaal wel klopte.

Jullie weten van pallet die in was gestort toen ik nog in training was. Daarna is het niet meer gebeurd tot deze pechdag. Dit keer was er niets mis met mijn bouwwerk. In tegendeel; omdat ik deze zo goed gebouwd bleef driekwart gewoon op de pallet staan. van ongeveer 120 items zijn er dus 30 op de vloer beland. Ik was in de zuivelafdeling aan het picken. van de 30 items waren slechts 2 yoghurt bekers stukgegaan. (er zitten 6 bekers in een doos). Kon dus erger, maar uitgerekend op mijn pechdag. O ja de rede waarom er een deel van pallet viel, was dat ik de bocht te kort nam en er net een hoek bleef haken.

Maar nu de krux. Hoe weet je nu zeker dat je een pechdag op je werk hebt. Dat je palletjack kuren heeft kan gebeuren, een moment van onoplettendheid heeft iedereen, maar als je geld in de koffieautomaat gooit en je krijgt je koffie pas nadat je er nog een keer geld in gooit; Ja dan weet je zeker dat die dag niet voor jouw bestemd was.




Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active