nielsh.reismee.nl

Pasen en werk

Pasen. Voor de Pasen hadden we afgesproken om te logeren bij haar moeder. Kate’s nichtje van 3 (Genevieve) zou namelijk op eerste Paasdag eieren gaan zoeken. Je mensen met kinderen weten dat die, voordat de haan gekraaid heeft, er als de kippen bij zijn als het om dit soort gelegenheden gaat. Met andere woorden om dit te zien zouden we erg vroeg op moeten staan als wij vanuit ons huis gingen.

Zoals in mijn vorige blog te lezen viel moest ik die zaterdag werken. Na werk ben ik naar huis gereden. Daar heb ik mij gauw omgekleed om vervolgens met Kate natuurlijk naar Mission te rijden. Wat ik niet wist was dat Kate’s moeder 2 dozijn eieren had gekookt. Na het eten moesten deze nog “geschilderd” worden. In plaats van verf hebben we Wasco gebruikt. Samen met Kate, haar zus en Genevieve hebben die eieren voorzien van prachtige kunstwerken. Toen Genevieve eenmaal in bed lag heeft Kate’s zus de eieren verstopt.

De volgende ochtend was het dus erg vroeg voor de zondag. Het was erg leuk om te zien hoe Kate’s nichtje door het dollen heen was als ze weer iets had gevonden. Naast de gekookte kunstwerken waren er ook chocolade eieren en chocolade paashazen verstopt. Grote kans dat je wat vindt dan. Zelf hoefde ik gelukkig niet te zoeken. Ik wist per slot van rekening waara alles lag. Een voordeel van de gekookte eieren is dat meteen ontbijt hebt. Mijn Paasontbijt waren broodjes ei en een chocolade paashaas. Meer Pasen dan dit kan toch niet.

Naast Pasen was die zondag ook kate haar verjaardag. Het grappige aan haar verjaardag is dat MIJN MOEDER de enigste was die voor cadeautjes had gezorgd. Ik had Kate al vroegtijdig verteld dat ik geen cadeau kon geven. Haar moeder daarentegen was haar verjaardag platweg vergeten. Kate’s moeder was veel te druk met de voorbereiding van de Pasen. Achteraf heeft ze wel een cadeau gegeven. Kate moest er zelf ook om lachen. Met zelfspot verteld ze haar vrienden dat de enigste die om haar verjaardag denkt niet eens in Canada woont.

Tegen de middag begon haar moeder met het voorbereiden van het paasdiner. Dit was een aardappelsalade met ham. En met ham bedoel ik een half varken. Het was genoeg voor ons vijven en nog week van restjes. Wij hebben een deel van de restjes mee naar huis gekregen daarvan hebben nog 4 dagen mee kunnen koken. Al met al was het diner erg gezellig alleen jammer dat er zoveel afwas van komt. Toen dat eenmaal opgeruimd was, was het immidels al zo laat dat we geen zin meer hadden om naar huis te rijden. We zijn dus nog een nacht gebleven. Ik was tweede paasdag vrij.

Tweede paasdag heb ik metname op Genevieve gepast. Kate’s zus moest werken en Kate’s moeder was moe van de vorige dag. Kate heeft zich bezig gehouden met de schoonmaak van het huis. Ik had immers toch niets beters te doen. Ik had eigenlijk ook geen keus. We waren tegelijk wakker en hadden tegelijk honger. We hebben dus samen ontbeten. Vanaf dat moment was ik zogezegd het haasje op tweede paasdag. Maar voor een dag vind ik het helemaal niet erg.

Het is een echt bijdehandje. Ze weet precies wat ze wil. We hebben samen puzzels gelegd, een boek gelezen en met poppen gespeeld. Ja, je leest het goed. Een volwassen jongen die met poppen speelt. Je moet toch wat om haar bezig te houden. En voor iemand zonder ervaring denk ik dat ik het er nog goed vanaf heb gebracht. Na de lunch zijn we buiten wezen spelen.

Het was mooi weer en ik ben de enige die met haar kan voetballen. Vlakbij is er een speeltuin met een glijbaan, schommels en dergelijke. Daarbij is ook een groot grasveld. Genoeg ruimte om te voetballen dus. Jammer voor mij dat al dat andere speeltuig ook zo interessant is. Het voetballen duurde misschien maar 15 minuten. Daarna was het naar de speeltoestellen. Op een gegeven moment was ze een beetje verveeld, maar wilde nog niet naar huis. We zijn toen wezen wandelen. Op een gegeven moment zagen we een trap en die hebben we beklommen. We kwamen uit bij een andere speeltuin.

Een nieuwe speeltuin!!!!! Genevieve was weer uren zoet. Deze had ook weer een glijbaan alleen was deze statisch geladen. Naast het haar van Genevieve dat omhoog stond. Had ik haar niet nodig om daar achter te komen. Ik kreeg een behoorlijk stroomstoot die ik voelde in mijn elleboog. We zijn meer als twee uur buiten geweest. Op een gegeven moment wilde Genevieve naar huis. Ze was erg moe van al dat spelen. Eenmaal thuis plofte ze op de bank naast haar oma die ook werd getest of ze een goede geleider is van statische electriciteit. Haar gil was echt hilarisch. Zeker omdat ik haar hiervoor gewaarschuwd had. Ik hielp Kate met het avondeten. Genevieve had nog net genoeg energie om te eten, maar daarna wist ze gewoon niet meer van de vermoeidheid wat ze moest doen. Zij naar bed en wij naar huis. Dat was onze Pasen

Die dinsdag moest ik weer werken. Hier is niets bijzonders over te melden. Die avond zijn we wel weer naar Mission gegaan. Wat ik vergeten ben te vertellen is dat ik de eerste nacht heb geslapen op de groene Hide-a-Bed. De bank met daarin een bed dat eigenlijk mee moest met de huurbus, maar niet door de deur passte. Omdat dit bed zeer oncomfortabel is, hebben Kate en haar zus van bed geswitcht. Voor de verhuizing hebben we geslapen in het bed van haar zus. Dit is een Futon en dus tweepersoons. Ideaal voor ons. Kate heeft namelijk een 1 persoonsbed.

Nu is een futon voor nood een aardig alternatief voor een normaal bed, maar om eerlijk te zijn ook niet echt comfortabel en zeker niet voor een maand. Daarbij is Kate’s zus niet gewend aan een 1 persoonsbed. Volgens haar is zij verscheinende keren uit bed gevallen. Toen wij dus uit huis zijn getrokken, wilde zij heel graag haar bed terug. Het probleem is echter dat het bed niet door het trapgat past. Dit hebben we ondervonden tijdens de bedwissel. We moesten toen, net zoals nu, met het futonframe, eerst naar buiten om vervolgens achterom via het balkon naar de bovenverdieping te komen. Kate’s bed en al de matrassen konden wel gewoon binnen door. Het ging dit keer veel sneller omdat we exact wisten hoe we het moesten doen.

Woensdag moest ik ook weer werken. Dit keer gebeurde er wel iets bijzonders. Tegen 11 uur moest ik een kleine order zoeken omdat ik een lunch had met de baas. Nu wist ik in eerste instantie iet of dit goed of slecht was. Snel daarna bleek ik niet de enigste te zijn. Samen met die andere jongen zijn we dus naar de baas gegaan. Daar bleek dat er nog twee anderen moesten komen.

Achteraf bleek er niets aan de hand. Deze baas wil graag weten van de mensen van de vloer wat hen bezighoudt. Een soort brainstorm sessie. Persoonlijk vind ik dit een heel goed initiatief. Het vervelende is dat ik niet voorbereid was. Achteraf had ik nog wel meer ideeen, maar ik heb toch het een en ander kunnen zeggen. Het zou een uur duren, maar rond 1 uur gingen we terug aan het werk. Overigens was het geen lunch met de baas, maar donuts. Mij maakt het niet zolang de baas maar betaald HAHA.

De volgende dag was werk ook weer interessant. Tijdens mijn lunch werd gevraagd of ik wilde gaan picken in de zuivel afdeling. Als zoon van een melkboer kon ik dit natuurlijk niet weigeren. Deze afdeling heeft metname kaas, boter, yoghurt, maar ook verse vruchtensappen. Hier kan je gewoon je order picken zonder uitleg. De aantallen zijn alleen wel een stuk groter dan bij de groenten en fruit. De meeste orders gaan over de 100 eenheden heen. Ik vond het wel prima. Het is fysiek minder zwaar en de puzzel van het bouwen is des te groter.

De vrijdag erop was niet bijzonder. Gewoon werk, thuis komen, eten, relaxen en weer naar bed. Het weekend was hetzelfde verhaal. Ik moest het weekend namelijk werken. Zaterdag hadden we echter een Barbeque vanwege het begin van helseizoen. Vanaf de Pasen schijnt het alleen maar drukker te worden. Dat beloofd wat voor de rest van het jaar. Ze kunnen het nu al bijna niet aan. Echter het was heel slecht weer en of er daadwerkelijk gebarbequed werd weet ik niet. In de kantine waren er alleen warme hamburgers en alles was erbij komt, zoals tomaat, sla, ui en verscheidende sauzen. Daarbij was er drinken, chips en een koek van de zaak. Ik vind dat allemaal wel prima als de baas voor dat soort dingen betaald. Ik had alleen wat anders in gedachte bij het woord barbeque.

Zondag had iemand besloten om een pallet met kiwi’som te gooien. En wie was de persoon die dat op mocht ruimen. Juist ondergetekende. Ik had er niets mee te maken want ik had pauze op dat moment. Toch vond ik het helmaal niet erg. Of je nu kiwi’s moet rapen of 25 kilo zware aardappel zakken moet sjouwen, kies ik toch voor het eerste. Na een week werken wil je best wel even wat lichter werk doen HAHA.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active