nielsh.reismee.nl

Een Maand verder

Dit bericht zal niet zo lang zijn als de vorige, want er niet zo veel gebeurt. Ik heb nog een paar keer gewerkt voor mijn oude baas. Daar heb ik mij met name bezig gehouden met gegevens inkloppen in het systeem. Op 8 februari (ai ik begin Nederlands te verleren. Ik moest gewoon 'februari' checken) moest ik twee pakketjes naar EEN postkantoor brengen. Met de nadruk op een. Ik was pardoes naar de verkeerde gegaan.

Het verschil tussen de 2 kantoren is dat bij de een de post eerder wordt opgehaald dan de ander. Bij diegene waar ik aankwam was de post schijnbaar al opgehaald. Het gevolg hiervan is dat de post niet op vrijdag was verzonden, maar op maandagmiddag waardoor mijn baas zijn leverafspraak in duigen viel. mijn baas was zo gezegd not amused. Zo zie je maar een logistieke blunder is zo gemaakt

Wat spreekt voor mij is dat beide kantoren hemelsbreed nog geen 100 meter van elkaar liggen. Ik ben gewend dat elk dorp 1 hooguit 2 postkantoren heeft en niet elke straat hoek. Dus zonder na te denken ben ik dus het verkeerde kantoor binnen gelopen. Het wordt dan meteen duidelijk waarom de Canadese post zo enorm traag is. Voorbeeld? Kate heeft een kerstpakket verstuurd en deze kwam op Valentijnsdag aan


Ha wat een lekker bruggetje; Valentijnsdag De dag dat ik mijn nieuwe baantje begon. Tijdstip van aantreden 6:15 Dit betekende voor mij dat ik om 5:00 moest opstaan. Ik heb nog wel tegen Kate 'prettige Valentijn' gezegd, en uit de mompel begreep ik dat ze het had gehoord.

Het werk is relatief dicht bij; 20 minuten rijden als je het kan vinden in het donker. Ik ben er 4 keer straal voorbij gereden. Ik was op zoek naar de bedrijfsnaam op het pand. MEARSK Sealines. Dit stond namelijk ook levensgroot op het andere pand waar ik mij had ingeschreven.

Dit is op zich ook weer een verhaal. Het uitzendbureau heeft een kantoor in het pand van de opdrachtgever (= MEARSK), maar ja ik zocht naar het kantoor van het uitzendbureau. Ik bellen naar mijn contactpersoon. Na de derde keer zei zij eindelijk eens dat ik moest zoeken naar MEARSK. Tja, daar was ik al drie keer langsgereden

Ik heb nu werk. Het is niet voor de lange termijn, maar ik wil gewoon wat te doen hebben en het betaald beter dan mijn oude baas waar ik ruim een uur voor moet rijden. Het is niets anders dan het lossen van containers en het laden van trailers. De kunst is daarbij om die trailer zo vol mogelijk te proppen.

Laatste nieuws vers van de pers (werd net gebeld) Ik ga naar de locatie met het uitzendbureau. 15 minuten verder en werken van 14:00 tot 23:00

Terug naar Valentijnsdag. Dat gaat hier ietsjes anders dan in Nederland. Iedereen waarvan je houdt geef je een kaart of cadeautje. Dat wist ik niet dus sorry iedereen Ik heb Kate 3 rijlessen gegeven en ik heb een pokerset gekregen. s'avonds zijn we lekker wezen uit eten. Sushi natuurlijk! Al met al geen verkeerde Valentijn

Nu ik aan Sushi denk, moet ik even iets rechtzetten. In tegenstelling tot vlees is vis hier wel degelijk beter dan in Nederland. Ik heb 'verse' zalm bij de supermarkt gekocht en bereidt dat smelte gewoon op je tong

Zondag zijn we op huizenjacht geweest. We hebben wat gevonden in Abbotsford 10 minuten rijden van het centrum. Niet dat veel zegt, want uitgaan in die plaats is er niet bij. Een bepaalde groep mensen vond het nodig om de uitgaansgelegenheden te sluiten, bij wet!!!!! (plaatselijk verordering)

We gaan in iemand zijn kelder wonen. Ik zie jullie denken, maar hier is dat heel gebruikelijk. De huizen die hier gebouwd worden, zijn zo groot dat je ze gewoon kan delen. De mensen van wie we het huren, wonen boven ons. De kelder is de benedenverdieping. We hebben dus gewoon ramen en kunnen naar buiten kijken.

We hebben onze eigen ingang. We hebben 2 slaapkamers, een badkamer en een keuken/ woonkamer. Meer dan we eigenlijk nodig hebben. 1 maart trekken we in. We moeten nog wel wat spullen kopen, zoals een bed bijvoorbeeld. Dat wordt ons volgende project. We gaan veel tweedehands dingen kopen.

Ik houd jullie op de hoogte

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active