nielsh.reismee.nl

Victoria

Ja Ik ben de weken aan het aftellen. Het zijn er niet veel meer. In de tussentijd werk ik nog op het kantoor, maar daar gebeurt niks spannends. 95% van de dag zit ik alleen

Op woensdag kwam ik thuis na het werk. Niemand had eten gekookt en Hans had ook nog niet gegeten. De rest die thuis was wel. Wij zijn naar een Curry restaurant geweest (Ik begin op een Engelsman te lijken) omdat geen van ons tweeen zoiets had om wat te koken. Het was zeker lekker om even tussendoor te doen.

Dat was mij zo goed bevallen dat ik Vrijdag naar huis heb gebeld vanuit mijn werk of er iemand eten had klaargemaakt. Dit bleek niet het geval te zijn. Ik ben toen alleen vanuit mijn werk naar een Sushi restaurant gegaan. Je ziet wel dat ik goed voor mijzlef zorg

Met de feestdagen in zicht zag ik geen mogelijkheid, buiten afgelopen weekend, om weg uit Vancouver te gaan. Ik heb besloten om dat weekend naar Victoria te gaan op Vancouver Island. Dit is 20 minuten vliegen van downtown Vancouver naar downtown Victoria.

Ik hoor jullie denken alweer vliegen? en Vliegvelden in het centrum? Laat mij even verduidelijken. Ja ik heb weer een vliegtuig gepakt. Maar niet zomaar een vliegtuig, maar een WATERVLIEGTUIG!!. Dit was echt zo gaaf.

Wat het helemaal super maakte was het feit dat ik in de cockpit heb gezeten de hele vlucht. Je kreeg de koptelefoon op zodat je kon praten met de piloot. Ook hoorde je de verkeestoren van het internationale vliegveld van Vancouver. Ik had mazzel met het weer en je vliegt niet zo heel hoog (2500 feet) Je kan dus mooi van het uitzicht genieten.

Je stijgt dus op van het water en je landt dus ook weer op het water. Het is heel apart. Zeker het taxien. je vaart met het vliegtuig.

In ieder gavl was ik lekker in de morgen al in Victoria. Ik had niet echt tijd gehad om mij te verdiepen in de interesse punten van Victoria. Ik heb toen wat folders gepakt bij het VVV en heb koffie gedronken bij een bakkery/restaurant. Daar heb ik mij op mijn gemak verdiept in wat te doen in Victoria. Na de omelet daar ben ik na het inchecken in het Hostel ( wat achter dat restaurant was; hier kwam ik later achter) naar het Royal British Columbia Museum geweest.

Ik ben niet van de Museums, maar iedereen die ik vertelde dat ik naar Victoria ging, zei dat ik hier heen moest. Omdat het buiten het seizoen is, was dit wel een goed alternatief. Ik kwam tijd te kort om alles te zien. De tijdelijke expositie ging over paringsrituelen in de dieren wereld; bereninteressant natuurlijk en de geschiedenis van de aarde en British Columbia in het bijzonder. Ik heb er geen spijt van dat ik ben gegaan ondanks ik Museums over het algemeen saai vind.

De vrijdag voor ik vertrok had mijn baas mij een lijstje gegeven van de brewpubs (kroegen die hun eigen bier brouwen) in Victoria. Mijn Missie van zaterdagavond was om ze allemaal te proeven. Na mijn Fish and Chips (met een lokaal biertje) ben ik naar 2 van de 4 pubs geweest. 1 had een besloten feest de ander was te ver uit het centrum. De andere twee hadden goed bier. Ik heb verschillende pints geproefd. Uiteindelijk ben ik om 1 uur naar het Hostel gegaan. Ik was moe

De volgende ochtend was ik vroeger wakker dan dat ik voor ogen had. Jammer, maar ik had de hele dag nog om in Victoria te kijken. Ik wilde naar het provincie huis, maar dat was het hele weekend gesloten. Dan maar door de winkelstraat in het centrum.

Ik zocht naar een winkel waar ik een foto van mijzelf kon laten maken in een kostuum. Nadat ik die gevonden had, heb ik mij verkleed in een Typisch Canadeze Outfit. Wat dat is laat ik nog even in het midden....... De fotograaf was ook lachen. Een Canadees die regelmatig naar Nederland ging om vrienden te bezoeken. Hij sprak een aardig woordje Nederlands met een behoorlijk accent.

Na de foto ben ik naar de brewpub buiten het Centrum gelopen. Achteraf viel de afstand wel mee. Je loopt langs de kust op. Het was dus een lekkere wandeling van 20. De beloning was beter natuurlijk. De gele smaakte mij uitstekend ondanks ik niet echt zin had in bier na zaterdagavond Volgens mijn baas was dit de beste van de 4 en dus heb ik besloten om ook hier te proeven. (en hij had gelijk!)

NA de pizza en pils daar ben ik naar de bus terminal gelopen om mijn bus terug naar Vancouver te pakken. Ik had gehoopt dat de route lekker zou slingeren langs de kust. Helaas gaat de bus rechtstreeks over de snelweg naar de Ferry Terminal. Eenmaal op de ferry was het al donker dus viel er weinig van het uitzicht te genieten. Op zich vond ik dat niet erg. Ik had al meer op een ferry gezeten hier in Canada.

Weer terug in de bus heb ik gepraat met mijn buurman over Nederland en Canada. Hierdoor leek ik snel weer thuis te zijn. Het vliegtuig is toch echt sneller. Na de Subway (broodjes keten) ben ik naar huis gegaan en vlot daarna naar bed.

Dit was mijn laatste weekend trip die ik heb gemaakt zeker een goede keus om het zo te doen. Nog twee weekenden te gaan.

Groetjes tot volgende Blog.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active