nielsh.reismee.nl

Whistler

Ja ja nog steeds is er te zien dat er veel sneeuw is gevallen de vorige week. Maar het is goed aan dooien. In de tussentijd ben ik verhuist naar het kantoor wat daadwerkelijk door mijn bazen is gehuurt. Dat werd tijd. Ik heb nu een fatsoenlijk bureau Veel zooi staat echter nog in het oude kantoor.

Maar goed de sneeuw beviel mij wel. Paul vierde zijn verjaardag in Whistler en heeft iedereen uitgenodigd in het huis om mee te gaan. Samen met Gary ben ik uitiendelijk de enigste die met Paul naar Whistler zijn gegaan

Ik had de Greyhound in gedachte van 20:00. althans ik was ervan overtuigd dat de loketist dit zei. Ik ben na mijn werk op vrijdag naar de busterminal gegaan. Ik heb op mijn gemak gegeten en gewacht op de bus. Maar er kwam geen bus Bleek de laatste bus om 19:00 vertrokken te zijn. De volgende bus was 5:15 de volgende ochtend. Dat was balen. Ik had echt zin om zo snel mogelijk in Whistler te zijn. Ik had zelfs een hostelnacht geboekt. Maar ja het is niet anders

De volgende ochtend 5:15 is A) te vroeg en Ik kan niet bij de Busterminal komen zo vroeg. Ik heb de volgende bus genomen. Daarbij had ik nog mazzel ook. Op die zaterdag vertrok de eerste ski-express Greyhound. 6:30. Ja Pa je kan trots op mij zijn. Ik moest om 4:45 opstaan om er op tijd te zijn. Er rijden nog geen skytrainen zo vroeg en ik moest de bus nemen.

Ik de greyhound heb ik even kunnen slapen voordat ik Whister aankwam. Daar ben ik met de taxi naar het Hostel gereden. Ik heb mij daar bij paul en de rest gevoegd, ingecheckt, tas gedropt en weer terug naar Whistler. Dit was 30 minuten. Het nadeel van het hostel waar we zaten, was dat het op 12 minuten van het centrum was.

Na het huren van Snowboard benodigdheden gingen we einelijk de berg op. Van de 4 was ik de meest ervaren. Het was mijn 6e keer, maar mijn eerste keer dit seizoen. Ik dacht het misschien verleerd te zijn, maar het ging erg lekker. De anderen hadden nog nooit gesnowboard. Dat was lachen.

Ze wilden geen les, dus heb ik het geprobeerd ze het leren. Vooral Gary had veel moeite. Hij heeft er een uur over gedaan on op de board te komen. Paul had het op een gegeven moment wel een beetje onder de knie. We besloten (met uitzondering van Gary) om naar de top te gaan en helemaal naar het centrum te boarden.

Voor Paul liep het anders. Na nog geen 100 meter besloot hij zijn gezicht in de sneeuw te planten, met een bloedneus tot gevolg. De rest is hij met de ski patrol naar beneden geholpen.
Andy (een vriend van Paul) viel te vaak, dus ben ik alleen helemaal naar beneden geboard. Dit is ongeveer 30 minuten boarden. Ik ben een keer goed op mijn achterste gevallen. Een paar keer bijna gevallen. Dat bedoel met lekker boarden

Na het boarden zijn we terug gagaan naar het hostel voor een opfrisbeurt. Daarna weer terug naar het centrum voor een curry in een goed restaurant. (Ik weet overigens niet wat die Engelsen met curry hebben; Dave kon ook alleen maar curries eten). Daar begonnen we ook met bier drinken. Dit hebben we vol gehouden tot 2 uur. De laatste club was alleen erg saai we zijn dus met een onvoldaan gevoel terug gegaan naar het Hostel

Ik was om 9:00 al wakker. Ik had de kans om nog wat foto's te nemen. Het was alweer de laatste dag in Whistler. Na de lunch zijn gary en ik terug gegaan naar huis. Klaar voor een nieuwe week.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active