nielsh.reismee.nl

Keri, Kate, en sneeuw.

Waar waren we ook alweer. Ik weet het dat het even geleden is dat ik een update heb gestuurd. Volgens mij is het een feestje van Keri. Ja we zijn er weer

Keri hoort bij de vriedengroep van Barker Avenue. Persoonlijk ken ik haar niet zo goed, maar zij kwam op onze feesten/BBQ en wij werden bij die van haar uitgenodigd. In ieder geval is zij woensdag 22 Nov. vertrokken en gaf zij een afscheisfeestje de 18e.

We zijn eerst naar een restaurant geweest om vervolgens de kroeg in te duiken. Wat dat betreft is er geen verschil met Nederland. Na kroeg gingen met z'n allen met de nachtbus naar huis. Dat moet weer een dolle boel zijn geweest, want er staan foto's op mijn camera waarvan ik niet veel meer weet. Wat ik nog wel wist, is dat we Hans probeerden te strikken aan de meiden, die bij ons beter bekend zijn als The Vicious Lesbians of Aldergrove (zoiets als de wazige lesbienes uit Aldergrove) Het leverde goede foto's op, maar helaas voor Hans bleef het hierbij.

Zondag moest ik weer bijkomen. Ik was bijna vergeten dat die dag ook de aankomst van Santa was in Vancouver. Die begon om 1 uur en ik werd wakker om 12:00. Gelukkig wist Hans mij eraan te herinneren, hij wilde ook gaan. Dankzij vertraging met de skytrain (ja ook hier vertragingen) waren net is te laat voor het begin.

Santa Claus Parade is een parade zoals alle andere met kerst als thema natuurlijk. Op het eind was hij daar met zijn arreslee en Rudolf natuurlijk. Ik kan eindelijk weer met een gerust slapen nu ik weet dat Santa veilig in Vancouver is aangekomen

Na de Parade hebben Hans en ik nog even door de stad gewandeld. Daarna heb ik boodschappen gedaan. Ik had zin in Hot Dogs zo voor de hele goegemeente Hot Dogs gemaakt.

Weekend over en weer werken. Het is niet anders. Ik zit nog steeds in het huurkantoor en veel spannends gebeurt er niet dus dat slaan we maar over

Ik kon namelijk niet wachten totdat deze week voorbij was. Vrijdag ben ik zeggen en schrijven 2 uur thuis geweest. Ik had mijn spullen gepakt en ben om 22:30 naar Montreal gevlogen. 3 maal raden wat ik daar moest zoeken KATE!!

Ik heb de nacht vlucht genomen in de hoop te kunnen slapen gedurende de 5 uur durende vlucht. Ik zat echter in het midden en kon mijn draai niet vinden. 7:15 s'ochtends kwam ik aan (Dat is 4:15 Vancouver tijd). In de bus heb ik nog even kunnen slapen. om 11:30 was ik eindelijk bij Kate.

Dit was een heerlijk lang weekend. Ik had maandag vrij genomen. Ik mag daar graag over de vloer komen Studentenhuis Ze hadden daar kleine bezinepompjes op de tafel staan vol met alcohol. Daar hoef ik denk ik weinig meer aan toe te voegen. Op de nuchtere momenten hebben we samen eten gekookt.

Maandagmiddag ben ik weer vertrokken naar Vancouver. Ik had al gezien op het journaal dat het aan het sneeuwen was in Vancity maar dat het zo drastisch was, had ik niet verwacht. Gelukkig kon het vliegtuig (in tegenstelling to Calgary) wel landen.

Ik had ook een deja-vu. Ik stond voor dezelfde gate waar 1 februari voor mij allemaal begon. Dit vliegtuis was alleen 10 keer beter. Met mijn eigen LCD scherm kiezen uit legio films/series/documentaires of luisteren naar 68 verschillende CD's en dat in de Economy class

Eenmaal in Vancouver waande ik mij in winter wonderland. Er is 30 cm sneeuw gevallen. Dit is uiterst ongebruikelijk in Vancouver. Het is zelfs zo dat er in Montreal sneeuw zo moeten liggen. Daar was het 3 graden boven 0. Hier was het -5.Welkom thuis

Dinsdag moest ik weer werken. Wat ik nooit heb verteld, is dat de skytrain naar mijn werk (richting downtown) een ramp is. Iedereen staat hutje mutje. Ik dacht dat het niet erger kon; mis. Door de sneeuw wilden/konden mensen niet met de auto weg en deze mensen gingen ook met de skytrain. Werkelijk waar tafarelen zoals in Tokio. Bij bepaalde station konden mensen de trein niet eens in; zo vol. Ik heb de mazzel dat het station waar ik opstap 1 is na waar veel mensen uitstappen. Maar ik heb ook treinen moeten laten gaan. Het openbaar vervoer heeft goede zaken gedaan deze weken. We spreken 27 November. Het is nu 5 December. Het begon te dooien 2 December en er ligt nog steeds sneeuw:0. Het Openbaar is beter nu.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active