nielsh.reismee.nl

Van Magazijn naar Kantoor

Zaterdag heb ik niet veel gedaan overdag. S'avonds zijn Wilko, Gary, Paul en ik naar een aantal barren geweest voor een paar biertjes. Gary en Paul zijn nieuw en dit is een gelegenheid om een beetje te babbelen. Op een gegeven wouden Paul en Gary naar de ene club en Wilko en ik niet. Wij zijn toen nog naar een Ierse kroeg geweest voor een laatste biertje. Kwamen we nog later thuis dan Paul en Gary

Zondag heb ik iets gedaan wat ik nog niet gedaan had in Canada; Joggen. Was best weer lekker om in beweging te zijn. Bovendien was er een 'echte' voetbal wedstrijd op ons plaatselijke veldje. Ik was zo brutaal om naar een reservebal; te vragen. Gelukkig vonden ze dat niet erg en ik heb dus met een wedstrijd een beetje kunnen hooghouden. Hierna heb ik nog wat film gekeken op de TV.

Maandag moest ik weer aan de arbeid. Dit keer was het containers lossen. Met andere woorden verstand op nul en gaan. Ik was daar samen met Wilko. Dus dat was wel gezellig. Met je verstand op nul ga je gekke dingen en zeggen.

Dinsdag was hetzelfde. Maar ik wilde graag gaan werken bij die eerste verhuisklus waar ik bezig ben geweest de vorige week. Zoals jullie vast hebben gelezen, wilde ze mij daar wel hebben totdat ik terug ga naar Nederland.

Er was echter 1 maar. Ik ben daar gekomen via het uitzendbureau. Om mij dan voor vast aan te nemen, moeten ze een 'boete' betalen die erg hoog is. Daar hadden geen zin in. Gelukkig hebben zij meerdere bedrijven. Ik ben dus via een ander bedrijf aangenomen en hoeven zij die boete niet betalen.

Even voorstellen aan mijn Bazen: George en Carolanne. Voor zover ik weet ben ik nu even het enigste personeelslid. Zij leiden mij op voor receptionist voor de korte termijn dat ik nog in Canada ben. In de tussentijd gaan zij iemand anders aannemen. Die ga ik dan weer opleiden zodat zij zich kunnen blijven richten op de zaak.

Woensdag ben ik dus begonnen. Langzaam maar zeker wen ik aan de baan. Het is even anders dan de magazijnen waar ik de hele tijd heb gewerkt. In het begin moest ik de telefoon aannemen en de post uitzoeken. Dit is nog een hele klus. Ze hebben iets van 6 verschillende bedrijven en ook nog persoonlijke dingen. Ja het leven van een receptionist gaat nog niet over rozen. Vrijdag hebben ze mij ook laten werken aan de rekeningen. Ik moet wat administratie gaan doen.

Vrijdag kon ik ook eerder van werk omdat ik nog wat moest regelen downtown; mijn vlucht naar Toronto. 29 december vertrek ik vanaf Toronto naar Amsterdam. Maar ja Vancouver en Toronto is nog steeds 5 uur vliegen. 28 december vlieg ik met de 'red eye' =nachtvlucht naar Toronto. Ik land daar 6:00 s'ochtends de volgende dag. IK heb 10 uur in Toronto en dan vlieg om 17:00 terug naar Amsterdam met een tussenlanding in London. Zonder vertraging landt ik 30 december om 11:40 (AM) op schiphol.

Nadat ik de post had gehaald van SWAP ben ik nog naar de Kapper geweest. Naar de kapper hier is nog betaalbaar $16 inclusief haren wassen. Na het eten ben ik nog met collega's van Jannie uit geweest. Hij had geen zin om alleen te gaan en ik had zin om de stad in te gaan. We wouden de skytrain nemen; maar ja gezelligheid kent geen tijd en we hebben dus de nachtbus teruggenomen. Om 3:30 uur waren we thuis. Nog even met Wilko en Paul lopen praten. Die hadden hem behoorlijk geraakt. zoveel onzin heb ik nog niet gehoord van die 2 samen

Het is nu zaterdag en hier net 16:00 geweest. nog niet echt plannen voor vanavond. Ik ben pas om 13:00 uit bed gekomen en heb niets anders gedaan dan eten en de weblog bijgewerkt. IK HOUD VAN ZATERDAGEN

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active