nielsh.reismee.nl

Niels; de tourgids door Vancouver

Ja ja, het was even bijkomen na die week in Calgary. Ik heb daarom het weekend na Calgary niets speciaals ondernomen. Vandaar ook geen update. Lekker 'thuis' hangen

Zondag 16 juli begon de werkweek weer. Die avond ben ik samen met Kate naar een bluesrestaurant geweest. lekker veel vlees en lekker met je handen eten. Kate en ik kunnen het aardig goed met elkaar vinden. Gelukkig maar want we zijn collega's

Op het werk is ook iets verandert. Er zijn verschillende routes die er elke dag uitgaan. Vrijdag hadden ze mij gevraagd of ik verantwoordelijk wilde zijn voor de eilandroute (truck 7). Met andere woorden zorgen dat alles wat op de vrachtbrief staat ook daadwerkelijk in de trailer beland. Daarnaast komt er ook wat papierwerk bij kijken. Daar heb ik geen bezwaar tegen. En omdat je er zo intensief mee bezig bent gaat de tijd ook sneller. Het lijkt ook eerder weekend

En dat (22 juli) weekend had ik een belofte die ik nog moest waarmaken. Kate heeft mij Whiterock laten zien. Ik zou haar Vancouver laten zien als tegenprestatie. Het zit zo. Kate komt uit een plaats vlak bij Dawson Creek (ongeveer 14 uur rijden van Vancouver) Toen haar moeder verhuisde naar Surrey (voorstad Vancouver) ging zij studeren in Quebec. Daarom heeft zij eigenlijk nooit echt Vancouver gezien :0

Het was een mooie warme dag (Ja jullie met je hiitegolf, wij hebben ook die 30+ gehaald, maar Vancouver ligt aan de kust ) Na een sushilunch heb ik besloten om haar met name de kust van Vancouver te laten zien. Te beginnen met Stanley Park. Omdat Kate verkeerde schoenen aan had, zijn we met paard en wagen gegaan. Dit was erg interressant omdat je met deze tour ook achtergrondinformatie krijgt waar je normaal niet bij stil zou staan.

Daarna zijn we langs het strand van English bay gelopen. Lekker met die zeewind op die warme dag. Van English Bay hebben we een veerbootje (overkapte roeiboot met een motor) naar Granville island genomen alwaar een heerlijk italiaans ijsje hebben genuttigd.

Na het ijsje liep de dag tot een einde. Tot besluit van de dag heb ik haar naar een Ierse pub genomen. Om daar avond te eten en de dag door te nemen. Het laatste wat we die dag hebben gedaan, was een smoothie eten bij Ruud. Hij werkt in een koffiebar in downtown Vancouver. Die waren we tegen gekomen toen we in Vancouver aankwamen.

Laat ik het zo stellen, het is lang geleden dat ik iemand zo heb zien stralen

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active