nielsh.reismee.nl

wandeling, werk & onderdak

Ik mag niet klagen over het weer. Op zaterdag 11 februari ben ik met Wilko (fries), Sebastiaan (brabo), Hans (Zuid-Afrikaan), en Thomas (Fransoos) gaan wandelen naar de University van British Columbia. Dit hebben langs de kustlijn van Vancouver gedaan, over het strand Rotsen etc. Het was een lekkere tocht van ongeveer 5 uur. Vancouver is erg mooie plaats.

Met uitzondering van Sebastiaan, die de maandag erop naar Victoria is vertrokken, heb ik met de anderen een baan gevonden via Randstad. Door een productiefout moeten we TV van het merk Toshiba herprogrammeren. We moeten TV uitpakken, draden aansluiten, herprogrammeren (1 druk op een knop) en dan weer inpakken. Het klinkt meer dan dat het is. Toch is het zwaar werk.

We hebben het hier over Amerikaans formaat TV's varierend van 46 tot 64 inch. De doos is zo groot dat ik erin kan staan Ga voor de gein maar eens kijken hoe groot een 64 inch TV is. Daarbij moeten wij de strippen waarmee de doos dichtgehouden wordt heel houden. Met schroevendraairs moeten wij de strippen eraf schuiven Je begrijpt wel dat dit niet vanzelf gaat. Maar goed het houdt je van de straat en het verdient geld. Bovendien is maandag 20 februari de laatste dag.

Tot slot nog een even een twee van de 4 andere collega's introduceren; Barney en Chris
Chris is een prototype Amerikaans staatsburger (terwijl het een Canadees is) Dik, Alleen nieuwsgierig in eten, sex, drugs en alcohol. Vooral hoe wij het in Nederland aanpakken vindt hij bere interessant. Bovendien heeft hij een een CB waarmee hij de brandweer en andere dingen kan afluisteren Hij heeft de bijnaam redneck gekregen.

Barney is een zoniet nog raarder. Hij is 57 jaar, maar lijkt 107. Door hem ben ik gaan twijfelen of Sinterklaas wel in Spanje woont. Hij zegt zelf dat zijn baard ouder is dan dat wij zijn. Get the Picture??? Hij heeft bij de Marine gezeten en dat staat garant voor sterke verhalen. Zeker met dat Accent van hem (een oude goudzoeker).

Tot slot hebben Wilko en Hans nog een huis gevonden waar ik samen met die fransoos ook kunnen verblijven. Het is een groot huis met 3 slaapkamers. We moeten de andere kamer met een Engels stel delen. Omdat we de kamers delen kost de huur mij maar 200 euro per maand ongeveer. Het heeft een grote kamer en keuken. Kortom ik kijk er naar uit om daar in te trekken zondag 26 februari is het zover.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active