nielsh.reismee.nl

Vancouver

Ik ben nog geen week in Vancouver, maar ik denk dat het nu een goede tijd is voor eerste indrukken.

Vancouver; het is een grote stad. Ik begeef in de omgeving van Downtown. Zeg maar het centrum van Vancouver. Er zijn een aantal dingen die mij opvallen.

Het verkeer is hier uiterst geordend. De straten zijn 5 stroken breed, maar veel van die straten zijn 1 richtingverkeer. Iedereen stopt voor rode lichten. Men wacht als iemand een parkeerplaats wil verlaten.

Er is hier een groot verschil tussen arm en rijk. aan de ene kant zie je mooie gebouwen en dure auto's mensen in dure kleren. Aan de andere kant zie je hier veel zwervers en bedelaars. Op elke hoek van de straat (en er zijn heel hoeken) zijn er wel mensen die op straat slapen. Waar ik nu verblijf valt het op zich wel mee. Er zijn slechtere buurten. Het contrast had ik alleen niet verwacht. Wij lopen dan wel te klagen over onze sociaal stelsel. Maar dit is de andere kant van de medaille.

Tot slot zijn de Canadezen erg behulpzaam. Zeker in het begin moest ik vraak de weg vragen. Hiervoor nemen ze uitgebreid de tijd en zijn erg geinterreseerd in waar je vandaan komt. Het lijkt wel of ze trots zijn dat je hun land bezoekt.

Dat waren mijn eerste indrukken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active