nielsh.reismee.nl

De Leeuwenkop op

Deze ochtend begon met het boeken van de bus voor de komende twee weken. Ik dacht begrepen te hebben dat ze kaarten ook in het Hostel verkochten. Dat bleek dus niet het geval. Ik kwam er toevallig achter dat die busmaatschappij in Kaapstad zit. Ik de normale bus gepakt en ik naar het adres. Eenmaal daar aangekomen zie ik tussen de winkels een paarse deur met een klein labeltje van de busmaatschappij. Niet wat ik verwacht had. Maar eenmaal binnen zag het er gelukkig wel professioneel uit. We hadden om 1 uur afgesproken bij V&A waterfront, alleen deed de rode dubbeldekker er langer over dan Feike had gedacht. Dat werd een uurtje later. Kon ik mooi even checken hoe de de Food Market daar ter plekke was. We moesten allebei nog eten dus dat kwam goed uit. Nu mag ik graag dingen proberen en op de foodmarket was ik op de juiste plek. Ik had een sateetje met struisvogel, zebra, krokodil en everzwijn. Struisvogel was het lekkerst, krokodil het minst Na het eten zijn we naar Lion's head gegaan. Het kleine zusje van de tafelberg, maar daarom niet minder om te beklimmen. Het was een lekkere tocht naar boven met zeker ook uitdagende stukken. Kon Feike mooi zijn schoenen inlopen die hij eerder die dag had gekocht. En ja het uitzicht was weer fantastisch vanaf de top. Het liep tegen het eind van de middag. Echt honger hadden we nog niet, maar dorst wel. We waren niet ver van Camps Bay en een goede plek voor een drankje. Alleen hadden we niet helemaal door dat het terras waar we gingen zitten op chique was. We konden geen bier op de kaart ontdekken. Het was wijn of cocktails. Ach waarom geen cocktail dan? Wijn hadden we immers de dag ervoor al op. Het was overigens flinke unit. Inmiddels begonnen onze maagjes ook te rammelen. De plek waar we zaten was niet de enige chique tent. Uiteindelijk kwamen we uit bij weer een pizzeria. Toevallig een ander filiaal van de tent van mijn huiswerk van gister. Toch niet helemaal voor niets dus. De gok dat ze ook pasta's verkochten bleek goed uit te pakken. In het restaurant viel mijn oog ineens op de zonsondergang. Die was redelijk onverwacht vanwege de bewolking.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active