nielsh.reismee.nl

Meeten met een maat

Vandaag rustig aan gedaan. Een maat van mij, toevallig ook in Zuid-Afrika, komt aan in Kaapstad later die middag. Dus na nog wat te regelen voor later deze week, ben ik naar het centrum gegaan. Na een lekkere lunch ben ik naar het District six museum gegaan. Dit museum gaat over een wijk die tijdens de apartheid een redelijk succesvol gemixte samenleving was totdat in de jaren 1966 de grond onteigend werd en de wijk met grond gelijk is gemaakt. De mensen die er woonden werden in een andere wijk geplaatst verder buiten het centrum met alles wat ze mee konden nemen; niet meer dan een koffer dus.

Best indrukwekkend, maar echt groot is dit museum niet. Ik heb daarna nog wat in het centrum gelopen. Kwam bijvoorbeeld langs de Bo-Kaap waar felgekleurde huizen staan.

Die maat, Feike, want zo heet hij, vroeg mij voordat hij kwam of hij nog een goede plek wist voor een biertje en pizza. Nu was ik al op veel plekken geweest in Kaapstad, maar het centrum niet. Nu was ik bij mijn wandeling langs het 'beerhouse' gekomen. Soms moet je er bijna letterlijk tegenaan lopen. Rond een uur of 5 zaten we aan ons eerste biertje. Ze hadden veel lokale bieren daar dus meteen daarna weg, was geen optie.

Voor pizza had ik wel wat huiswerk gedaan, maar de tent aan de overkant had ook pizza. We waren langer in het bierhuis gebleven dan gedacht. Dus huiswerk ten spijt en op naar de overkant. De pizza's waren goed; de Zuid-Afrikaanse wijn trouwens ook. Tijdens het eten vroegen ze of we nog wilde blijven voor de comedy night. Nu houd ik daar wel van. Ik heb ook wel gelachen, maar als je een Zuid-Afrikaan geweest zou je dit vast veel leuker hebben gevonden. Des al niet te min een uiterst geslaagde avond.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active