nielsh.reismee.nl

De grot

Na een lekker ontbijt, zijn we eerst naar het informatiecentrum gegaan om eens te zien waar we nu precies beland waren. Jawel nog steeds over een onverharde weg. Vervolgens zijn we via een zelfde soort weg naar Prince Albert gegaan. Die plaats heeft overigens wel weer asfaltwegen. In Prince Albert zijn we gaan lunchen bij de Lazy Lizard. Die plek deed zijn naam eer aan, maar de verse broodjes maakte veel goed.

Nadat we daar Boodschappen hadden gedaan deden we een korte stop Meijeringpoort. We hebben door een gort droog landschap gereden en dan is de waterval daar een welkome afwisseling. Na weer genoeg asfalt te hebben gezien, gingen we weer naar het onverhard. Je rijdt per slot van rekening in een pick up niet waar?!

Na een tijdje kwamen we aan bij onze volgende stop: Makkedaat. Daar werden we verwelkomt door een alleraardigste vrouwtje die het maar wat bijzonder vond dat er iemand uit Nederland komt. Jij mij verstaan hè?! Nauw het dat viel toch vies tegen. Gelukkig deed Hans het woord.

Na de instructies van het vrouwtje, hadden we onze verbkijfplaats snel gevonden. De Dassibak grot. Een gat in een berg met wat planken ervoor, maar ook een balkon douche en toilet. Dat allemaal dan wel weer buiten. Onze draai hadden we snel gevonden. Met een braai en bier is dat ook niet moeilijk. Overigens hadden we ook een huisdier. Iets wat een grote muis was of een kleine rat. Maar goed dat beest hield niet van vreemdelingen en besloot maar bij Hans zijn voeteneinde te gaan liggen. Die is dus wat minder makkelijk in slaap gevallen dan ik.