nielsh.reismee.nl

Hersengymnastiek in de regen

Met 5 meter regen in een jaar is de kans groot dat dat het ook vandaag weer zou regenen. Dat deed het dus ook. Er was een kans dat we s'ochtends nog naar de gletsjer zouden gaan, maar dit ging uiteraard niet door. Eigenlijk ging er helemaal niets door. Normaal gesproken zouden er een paar stops onderweg zijn om foto's te maken. Maar met dit weer viel er weinig te fotograferen. In plaats daarvan stopten we langer bij de ontbijt- en lunchstop. Wat mij betreft hadden we in 1 ruk doorgereden naar Wanaka; onze volgende stop. Ik moet niet liegen. Er was een stop bij een waterval. Door de regen zal er vast meer water doorstromen maar diezelfde regen zorgde ervoor dat we dit weer snel gezien hadden.

Onze buschauffeuse bleef maar roepen: In Wanaka schijnt de zon. Na al die regen was dit moeilijk te geloven. Strak blauw was het niet, maar het was in ieder geval wel droog. We zijn zelfs even gestopt bij een meer even voor Wanaka. Rond een uur of drie kwamen we aan bij het hostel, maar voordat iedereen was ingecheckt waren we een uur verder. Ondanks de dreigende wolken besloten we met 3 anderen mount Iron te bewandelen. Na zo'n dag in de bus zitten was het wel lekker om in beweging te zijn. De wandeling zelf zijn we droog gebleven, maar later die avond begon het ook te regenen in Wanaka.

Dat deed het ook de volgende ochtend toen we in Puzzleworld waren. Nu ben ik niet zo van de museums, maar dit was echt leuk. Het enige wat je niet moet doen is in de regen door het doolhof gaan. Doolhof was groot en ingewikkeld genoeg om je een poosje bezig te houden en ja, dan wordt je nat. Zit je er eenmaal in, zie er dan maar eens uit te komen. Gelukkig was er ook een binnen zodat je weer kon drogen. Ook binnen hoefde je niet te vervelen. Er waren daar allerlei dingen die het brein op het verkeerde been zette; fascinerend.

Overigens Puzzleworld 5 minuten buiten Wanaka. Deze plaats ligt nog geen 100 km van Queenstown; onze volgende bestemming. Met Puzzleworld was de ochtend reeds voorbij. Maar voordat we naar Queenstown zouden gaan, zouden we nog 2 keer stoppen. De eerste stop was bij de vers fruit kraam waar ik ook al was geweest toen ik naar Christchurch ging. Wat ik toen niet wist was dat ze ijs maakten met verse vruchten. Ik kon het weer niet laten en dus bestelde ik een ijsje, maar zeg maar gerust ijs. De dame die mijn ijs maakte schoot uit en gaf mij een bakje voor het geval de zwaartekracht de complete ijsberg van het horentje deed vallen.

Daarna zijn we naar de brug gegaan waar het bungeejumpen is begonnen. Nu hoor ik jullie denken: heb je gesprongen. Het antwoord is nee. 2 redenen. Er zijn hogere in de wereld en vanwege het weer lieten ze je niet kopje onder gaan. Heb je dan helemaal niets gedaan daar? We zouden daar een uur zijn want er waren er wel een aantal die wel gingen. Ik had geen zin om al die tijd te wachten en dus heb ik een zipline gedaan. Met volgens zeggen 65 km/u naar met een kabel naar verticaal naar een iets lager gelegen punt. Het was wel geinig, maar geen de adrenaline pompende activiteit wat een bungee of navenante dingen wel zouden moeten zijn ookal ging ik head first.

Wat restte was nog een klein stukje naar Queenstown. Daar kwamen we aan rond een uur of twee, maar ja voordat iedereen weer ingecheckt was.... Echt zo'n tijd waar je weinig meer kan ondernemen. Dan maar wassen. De avond eindigde met een gezamenlijke maaltijd met aansluitend een kroegentocht. Het was nog lang onrustig in Queenstown. Al kon ik het niet al te laat maken. De volgende de ochtend stond er namelijk wel weer een activiteit op het program.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active