nielsh.reismee.nl

Nieuwe zwembroek testen

De bus zou die ochtend pas vertrekken om 11:30. Hierdoor heb ik een beetje kunnen uitslapen, wat ook wel weer fijn is voor de verandering. De volgende stop is Westport. Ook nu kon je jezelf weer opgeven voor activiteiten. Op de lijst stond ook quadbiken. Helaas was dit een oude lijst en ging dat niet door. Dan maar paddelboarden. Dit is staan op een board en dan met een peddel jezelf voortbewegen. Niet dat ik dit kan, maar meer omdat ik dit nooit gedaan heb.

Wat ik ook nog nooit gedaan had, was springen in een meer van smeltwater. De volgers van mijn blog weten inmiddels dat als ik een mogelijkheid heb om te zwemmen die altijd probeer aan te grijpen. In Australië heb ik in verschillende waterholes gezwommen waarvan de watertemperatuur beduidend lager lag dan die van de buitenlucht. Veel kouder kan dat kan het niet zijn, dacht ik.....

Overigens werd de sprong nog interessanter vanwege de alen die rond de steiger zwommen waar we vanaf sprongen. Onze chauffeuse annex fotograaf wilde shots maken vanaf het water. Van het wachten tot haar rubberbootje opgepompt was, kreeg je het niet warmer van. Enfin, chauffeuse op het water en ik op de steiger. Na een aanloop en een korte zweefduik plonste ik in het water. Ik ben dus wel wat gewend, maar dit is even wat anders. Ik wist niet hoe snel ik uit dat water moest komen. Dat er alen langs die steiger zwommen, dacht ik niet meer aan. Dit doe ik niet gauw nog een keer. Het was in ieder geval een memorabele vuurdoop van mijn zwembroek.

Gelukkig ging de kachel al snel aan in de bus. Onderweg zijn we gestopt om wat te eten. Ik had daar een pie en een chocolade slice. Met name dat laatste was een flinke doorbijter vanwege de dikke plak chocola. Erg lekker, maar je zou er je tanden op stukbijten. Achteraf was ik maar wat blij met deze machtige maaltijd, want ik zou die dag weinig meer eten.

Het hostel waar we verbleven runde tevens de paddleboardverhuur. Kennelijk was ik de enige en het paddleboarden zou pas de volgende ochtend zijn. Tja, met mijn paddleskils ben ik gedoemd om in het water te vallen. Het alternatief was om meteen te gaan surfen. Dat heb ik gedaan. Kon ik meteen mijn lessen uit Byron bay toepassen. Dit keer wel een wetsuit aan ondanks mijn nieuwe zwembroek die wel past. Het is hier een stuk kouder dan in Byron bay. Het surfen ging redelijk. Ik hield er een goed gevoel aan over in ieder geval.

Na het surfen gingen we met wetsuit en al in het busje terug. We hadden een half uur om te douchen om vervolgens weer naar het strand gebracht te worden voor een kampvuur. Met marshmallows en bier was de toon snel gezet. Rond een uur 23:00 gingen we met de grote bus weer terug naar het hostel. De sfeer zat er goed in en velen besloten dan ook maar naar de kroeg te gaan, die speciaal langer openbleef die dinsdagavond. Of de barman daar zo blij mee was weet ik niet. Hij zag er niet zo geamuseerd uit toen hij een aantal vriendelijk verzocht te stoppen met dansen op de bar. Het was inmiddels ruim voorbij middernacht. Voor mij het moment om mijn bed op te zoeken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active