nielsh.reismee.nl

Laatste 24 uur in Australië

We zijn nog in Australië, maar dat zal niet lang meer duren. Een uurtje extra want Queensland doet niet aan zomertijd en dus gaan we een uurtje terug. Om half 4 lokale tijd kwam ik aan Brisbane domestic airport.

Mijn vlucht naar Sydney vertrekt pas om 5:00 s'ochtends. Nu wil een vliegtuigmaatschappij dat je een uur van te voren aanwezig bent. Dat is dus 4:00. Het vliegveld ligt een aardig eind uit het centrum. Dit betekent dat ik voor 3:00 op moest staan. Mezelf kennende lig ik niet voor 12:00 op bed. Al met al zou ik ongeveer 2 slapen als ik een verblijf zou hebben. Ik heb ervoor gekozen om de nacht door te brengen op het vliegveld.

Maar voor de nacht had ik nog tijd om naar het centrum van Bribane te gaan. Bagage in de locker gedaan en een retourtje gekocht naar het centrum. Ik ben meteen naar de Southbank gegaan omdat iedereen die ik over Brisbane sprak dat als place to be noemde. Verder zou er niet veel te doen zijn. Dat is de week erop pas: de G20. Laat dat nu net het evenement zijn waardoor Brisbane zijn beste beentje voor zet.

In eerste instantie had ik dat niet door. De Southbank loopt langs de...rivier met uitzicht op de skyline van Brisbane. Prima wandeling gemaakt. Het liep rond etenstijd, maar waar ik liep zag ik nu niet iets waar ik wilde gaan eten en dus ben ik naar het centrum gaan lopen. Op weg daar naar toe kwam ik langs een groot terrein met allemaal mensen. Bleek daar een openbare balletvoorstelling te zijn. De sfeer was goed, maar ik had de tijd niet en dus liep ik door via de botanische tuinen naar het stadscentrum.

Op mijn weg daar naar toe zag ik verschillende objecten en gebouwen die verlicht waren. Nu was het nog te licht om te zien wat Brisbane gedaan heeft om te vieren dat de G20 daar gehouden werd. Maar dat werd al snel genoeg duidelijk. De stad vormde namelijk het decor voor 1 grote lichtshow. Ik heb me daar prima vermaakt. Twee dingen waren jammer: weinig tijd en de batterijen van mijn camera waren op. Er zou immers niets te zien zijn in Brisbane. Dit klopte helaas niet. Omdat dit de laatste nacht in Australië is, heb ik mezelf getrakteerd op een Bundaberg (lokale) rum voordat ik de laatste trein nam naar het vliegveld, waar ik om 22:00 aankwam.

Met blog schrijven en appen was het zo 12 uur. Gelukkig was ik niet de enige met de lumineuze idee. Ik wilde eigenlijk proberen te slapen, maar eerst nog met iemand aan de praat. Slapen heb ik even gedaan. Dit kwam met name doordat het moeilijk was een lighouding te vinden.

Gelukkig heb ik weinig zinnigs te melden over de vluchten. Die waren kort en ik het meeste heb ik geslapen. De tranfer om de andere vlucht te halen daarentegen.... De tijd tussen landen en boarden was ruim 2 uur. Genoeg tijd zou je denken. Eerst moest ik naar een andere terminal. Vervolgens moest ik bagage inchecken. Dit duurde alleen langer dan ik dacht met maar twee balies open en lastige mensen. Daarbij moest ik al mijn paparassen tevoorschijn toveren. Vervolgens moest ik langs de douane (om het land uit te gaan.) waar een enorme rij stond. Tenslotte had ik de meest verre gate. Ik had nauwelijks tijd om ontbijt te kopen. Ik kon meteen doorlopen het vliegtuig in: op naar Queenstown Nieuw Zeeland. Maar niet voordat ik in het vliegtuig mijn vorige blog had gepost.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active