nielsh.reismee.nl

Jeeprijden en zwemmen

Ook deze nacht heb ik in de bus geslapen. De volgende bestemming: Hervey Bay. Nauw ja, dat is nog niet zozeer het doel van de trip. Dat is het rijden met een Jeep over Fraser Island. De meeste van die trips starten vanuit Hervey Bay; vandaar.

In het hostel ontmoette ik de groep met wie ik de komende drie dagen zou optrekken. Voor de verandering eens geen andere Nederlands in de groep, maar 10 op de 17 van onze Oosterburen is nu ook niet bepaald uitgebalanceerd. Okay 2 van de 9 kwamen uit Zwitserland, maar die spreken ook Duits. Naast een Finse en een Italiaanse was daar een vriendengroep uit Engeland bestaande uit 5.

Die dag kregen we een kleine introductie van hoe de dag eruit zou zien en de opdracht om boodschappen te doen. De tip hierbij was om zoveel mogelijk samen te doen. Dat is nog een heel geregel wanneer je dit voor 10 man doet. Er bleef die avond weinig tijd over om nog iets te ondernemen.

De volgende ochtend voordat we vertrokken kregen we eerst een veiligheidsvideo te zien. De jeeps stonden inmiddels klaar. 17 is geen grote groep en we hadden aan 3 jeeps genoeg. Er bleven 2 jeeps over want in de voorste rijdt altijd de gids. Naast de Engelsen, die 1 auto deelden, was er maar 1 andere Duitser oud genoeg (21 en ouder) om te rijden. Daar heb ik erg geluk mee gehad. Ik heb dus aardig wat kunnen rijden op Fraser Island. Omdat ik al eerder aan de verkeerde kant van de weg heb gereden vroeg die Duitser of ik wilde beginnen en dat hebben we de hele trip zo volgehouden. Ik begon en halverwege nam hij het stuur over.

Het rijden door duinzand en over het strand vielen mij mee. Duinzand is over het algemeen rijden in zijn 2. Op goede stukken strand tikten we de 80 km/u aan. Okay 2 keer even vast gestaan. Maar dan ga je een klein stukje achteruit en doe je het in zijn 1 nog een keer.

We verbleven 2 nachten op het eiland. Er stonden tenten klaar en tevens een plek waar je kon zitten en koken. Op de tweede avond hadden we gebakken aardappels. Ik heb nog nooit voor 12 tegelijk man aardappels staan bakken. Gelukkig had ik een bakplaat tot mijn beschikking die dergelijke hoeveelheden aankan.

De Duitsers waren zoals gezegd jong en erg op zichzelf. Er was nauwelijks een gesprek met die gasten te voeren. Geef me dan maar 10 Nederlands. Gelukkig waren daar de Engelsen die het ijs braken met hun drankspelletjes. Dat mag ook wel als je 32 liter "goon" (de goedkoopste wijn in 4 liter zaken) en even zoveel bier moet wegwerken in 2 avonden. Op een halve liter na is het ook daadwerkelijk opgegaan. Ik heb erg gelachen. Elke keer kwam er een regel bij. Alleen het verzinnen leverde de nodige onzin discussie op. Heerlijk.

Je haast vergeten dat we op Fraser Island waren. Naast het rijden met de 4x4 waren er ook verschillende stops. Stoppen op Fraser Island betekent zwembroek aan en zonnebrand op. Zwemmen doe je hier in zoetwater meren. Ook hier kristal witte stranden en helder blauw water.

De eerste dag waren we naar lake Benaroon en lake Wabby gegaan. Deze laatste heeft aan 1 kant enorme duinen. Verder zwemmen in dat meer van die kleine visjes die aan je voeten peuzelen; gratis pedicure dus.

De tweede dag zijn we eerst naar Eli Creek gegaan om ons op te frissen. Douches zijn er niet op ons bushcamp. Nu hadden een groot aantal moeite met de temperatuur van het water. Daarom heb ik die bom maar laten vallen. Niet iedereen kon dat waarderen, maar uiteindelijk waren ze denk ik wel blij dat ik ze door hun koudwatervrees heb heen geholpen.

Volgende stop waren de Champagne Pools, genoemd naar het schuimende water dat vanuit zee in deze waterholes stroomt. Wat mij meer zal bijblijven is de gloeiend hete boardwalk. Onze gids moest toegeven dat hij ernaast zat door te zeggen slippers niet nodig waren.

Na nog wat foto's bij het scheepswrak van de Meheno zijn we terug gegaan naar Eli Creek om te chillen. Een Dingo dacht daar ook zo over, maar zo lang je die met rust laat doen deze ook niets.

De laatste dag zijn we nog naar lake McKenzie gegaan. Omdat ik reed had ik nog mijn korte broek aan. Er werd echter een groepsfoto gemaakt in het water en iedereen stond al in het water. Ik kan je vertellen dat ik mij wel eens gemakkelijker heb gevoeld met omkleden langs de kant van het water. Na de foto hebben we zowaar nagenoeg met zijn allen hebben gevolleybald. Een beetje jammer dat dit de laatste stop was voordat we op de pond terug naar Hervey Bay gaan. Het begon eindelijk een groep te worden.

In Hervey Bay verbleef ik in hetzelfde hostel als waar we van vertrokken. Nadat ik had gedoucht en weer "alles" had ingepakt was de avond gevallen. Ik had even daarvoor frisdrank gekocht, maar wist niet dat de keuken sloot om 21:00. Nu moest ik wel naar de bar. Dit was de bar aan overkant. Donderdags is daar altijd karaoke. Ik weet dat ik niet moet gaan zingen; anderen niet. Ik dacht dat duiken slecht was voor je oren. Maar goed er waren ook anderen daar van de 4x4 trip en het was een goede afsluiter van dit avontuur.

Reacties

Reacties

Peter en Marianne

Hoi Niels,wat een belevenissen weer, geweldig. En dan de foto's, jeetje wat mooi zeg. Zo hebben we er ook nog een beeld bij. Geniet er maar van, we zien de verdere verhalen tegemoet. Groetjes uit Las Veghel.

Sanne

Hahaha..toch stiekem lopen oefenen voor de smartlappen he

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active