nielsh.reismee.nl

No Worries

Het voordeel van het overnachten in Port Douglas was dat ik langer kon blijven liggen Voor de volgende toer die ik ging doen. Bestemming: Cape Tribulation. De toer zou langs Mossman Gorge gaan. Wat er verder in die toer zat heb ik niet eens bekeken.

De vorige avond heb ik getracht een Greyhound ticket te boeken, maar er ging vanalles mis. Toen ik ze eindelijk te pakken had wilde ze wel een ticket boeken, maar ik zou ook opgehaald worden. Komt later wel; no worries. Achteraf was die tijd er wel, want ik werd een uur te laat opgehaald; no worries.

Toen de bus eenmaal voorstond, zei de manager dat hij de rode loper vergeten was. Ik dacht: dat zal wel. Ik moest alleen nog mijn bagage in de aanhanger stoppen. Toen ik in de bus wilde stappen lag daar zowaar een rode mat. Haha je had die gezichten moeten zien in die bus. De manager wilde de anderen laten denken dat ik speciaal was. Dat is hem goed gelukt.

Een van de redenen om de toer te kiezen was de stop in Mossman Gorge. Daar gingen we aan voorbij. No worries; dat blijken we op de terugweg te doen. Waar we wel stopten was bij een riviercruise over de Daintree river om krokodillen te spotten. Helaas bedreven die beesten met ons de spot, want we hebben er geen 1 gezien. Maar no worries. Ik wist niet eens dat dit in de toer zat, die de riviercruise was bonus.

Vervolgens was er nog een korte stop bij de Marrdja Botenical Walk waar we een introductie kregen van het tropisch regenwoud. Een bonus want hiervan was ik helemaal niet van bewust dat Australië dit heeft.

Rond een uur of 1 kwamen we aan in het hostel. Eigenlijk was het meer een resort aan het witte strand, blauwe zee en het regenwoud. Wauw! Je voelt je haast schuldig.

Ik moest eerst nog even mijn Greyhoundticket veilig stellen en dat ging nog met een ouderwetse landlijn omdat je daar geen bereik hebt. Daarna heb ik nog geluncht met wat Engelsen die ik in de bus heb leren kennen.

Een dergelijk strand heb ik nog nooit gezien. Een strandwandeling is het logische gevolg. Cape Tribulation is niet overladen met toeristen. Met een relax muziekje op de achtergrond heb ik daar dus heerlijk gelopen.

s'Avonds heb ik ook gelopen maar dan door de jungle. Schijnbaar zie je de meeste wildlife, maar dan moet je niet in het droge seizoen komen. Toch hebben we eental dingen gezien, o.a. little dragon, een klein buideldier en grote spinnen. O ja, dit was met een groep onder begeleiding van een gids. Dat moet ook wel, want door die bebossing is het pikkedonker. Na de wandeling was er nog een kampvuur rond aan het strand. No worries

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active