nielsh.reismee.nl

Nemo gevonden

Met mijn Australiëreis had ik 2 doelen voor ogen. 1) de outback ervaren. 2) 1x duiken in de Great barrier reef. Die dag was vandaag aangebroken.

Om 6:45 werd ik opgehaald. De boot vertrekt vanuit Port Douglas en daar moesten we dus eerst heen. Dit was geen straf omdat de weg van Cairns naar Port Douglas al slingerend langs de kust gaat.

Eenmaal uit de haven ging de boot in een rap tempo naar de duikplek. Eerlijk is eerlijk ik vond het toch weer spannend ook al wist ik een beetje wat me te wachten stond. Ik had al een keer gedoken in Griekenland, maar dat is alweer bijna 10 jaar geleden.

Niet veel later zat met complete uitrusting klaar om kopje onder te gaan. Ik had niet verwacht dat ik binnen enkele seconden de techniek weer onder de knie zou hebben. Omdat dit een introductieduik was moest je nog wel aan het handje genomen worden door de instructrice: letterlijk.

De boot maakte drie stops, waarvan ik er 2 ging duiken. Ik koos ervoor om de tweede te gaan snorkelen. Dit is eigenlijk net zo wijs, alleen heb meer last van de stroming. Na 5 minuten koraal kijken was ik verder van de boot dan ik dacht.

De laatste duik was zeker de mooiste. Samen met een andere Nederlander die ook nog voor een extra duik koos. Naast de plek waar we doken, zaten we nu ook niet meer aan het handje van de instructrice. Het is grappig om die kleurrijke vissen door het koraal te zien zwemmen. En ja, ik heb clownvisjes gezien (Nemo).

Met dat duiken gaat de dag snel voorbij. Ik had geregeld dat ik niet meer terug hoefde naar Cairns maar kon blijven in Port Douglas. Ik werd als laatste afgezet door de bus bij het hostel. Achteraf had ik het beter lopend kunnen doen want dat was maar 15 minuten en mijn bagage lag daar al. Gratis toertje door port Douglas zeg maar.

De kamer in het hostel deelde ik met een Zwitser die toevallig in de zelfde duikgroep zat en een Belg. Die had net een sixpack bier gehaald en vroeg of we dorst hadden. Na zo'n dag duiken wil zo'n gele rakker er wel in.

De toon was gezet en we hadden al snel besloten met z'n drieën samen te eten. Via het strand zijn we naar de hoofdstraat waar eerst nog een paar biertjes hebben gedronken. De Zwitser had gehoord over een toko waar je goed Thais kon eten, maar kon niet meer op de naam komen. Blijkt die toko "Menu" te heten. Die Thai zal wel gedacht hebben: dat staat bij elk restaurant bovenaan aan de kaart. Dat scheelt weer met afdrukken. De spicy ananas samen met kokossap was een prima afsluiting van een enerverende dag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active