nielsh.reismee.nl

Outback kleurt oranje

13 oktober. Deze dag begint een tocht waarvoor ik onder andere naar Australië ben gegaan. In 10 dagen van Adelaide naar Alice Springs. Normaal gesproken een tocht van ruim 1500 km, maar wij hebben uiteindelijk 3201 kilometers gedraaid.

Het kan prettig zijn als je niet de enige Nederlander bent bij een toer en zeker als iets gaat doen wat buiten je comfortzone ligt. Kamperen ben ik al niet gewend, maar bushcamping (zonder tent en stromend water) is wel helemaal back to basic.

Tijdens het dolfijnzwemmen had ik al twee Nederlanders ontmoet die meegingen en uit het hostel wist ik het ook van 1. Tijdens het wachten kwam ik erachter dat er nog 2 Nederlanders met de toer meegingen. Het moet niet gekker worden. Dat werd het wel. Van de 14 reizigers waren er 10 uit Nederland. Onze toerleider, Shane, had dit ook nog nooit meegemaakt: "Ooh my Boeddha" dat zijn een hoop Nederlands. For the record, een Fin, een English boy, een dame uit Nieuw Zeeland en een heer uit Australië maakten het reisgezelschap compleet.

Samen met Shane gingen we de Outback tegemoet. In tegenstelling tot de vorige toer maakte deze toerleider deel uit van de groep. Met zoveel enthousiasme en humor, zelfs met die korte nachten, heeft hij een grote bijdrage geleverd aan deze geweldige ervaring.

Indrukwekkend hoe divers en hoe puur een het landschap is waar we doorheen zijn gereden. Dan heb ik het nog niet eens alle zonsopgangen en zonsondergangen waar ik getuige van ben geweest. (vandaar de korte nachten). Van bergen tot zandwoestijn. Je moet dit zelf ervaren om te begrijpen.

Kan je nagaan. Ik heb nog weinig over de reis zelf gezegd. Dit was nog maar het begin. Ik ga het reisverslag opdelen. Genoeg te vertellen dat zeker.!

Reacties

Reacties

Henny

mooie verhalen niels, elke ochtend met een bakkie koffie ff checken of er weer een mooi verhaal geblogt is

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active