nielsh.reismee.nl

Spullen zoeken en een kroeg

De eerste ochtend Adelaide. Ik had bewust niets gepland, los van het uitslapen dan. Helaas werd precies die dag de toegangsVugtsystemen vervangen van alle deuren. Om 8 uur begonnen ze met boren. Ook goedemorgen.

Uitslapen zat er niet meer in. Dan maar koffie drinken om echt wakker te worden. Vlakbij het hostel zag ik een bord van koffietentje. Dit tentje zat in een steeg in een garage van een huis te zitten. Niet veel later bleek de enige andere Nederlandse reisgenoot van de toer hetzelfde bord te hebben gezien en samen hebben koffie gedronken.

Na de koffie werd het tijd om boodschappen te doen en belangrijker nog, spullen te halen voor de Outback. Die zijn hier beter te krijgen dan in Nederland. Op deze manier leer je ook de stad een beetje kennen. Zeker als je eerst de verkeerde kant op loopt.

Na de was en eten wilde ik een biertje vatten. Maar dat is niet zo vanzelfsprekend als in Nederland. Voor elk toko waar maar een druppel alcohol wordt verkocht, staan minstens 3 beveiligers voor de deur. Bovendien was er een behoorlijke politiemacht op de been. Het voelde alsof er een beladen voetbalwedstrijd werd gespeeld en er elk moment rellen konden uitbreken.

Ik was terug gegaan naar het hostel om te vragen hoe dit zat. Het blijkt allemaal normaal te zijn. Op advies van het hostel ben twee deuren verderop gegaan: lekker dichtbij. Ik kon alleen niet naar binnen kijken. Na de metaaldetectie dacht ik binnen te zijn. Helaas of ik even 10 dollar wilde neerleggen. Ik had geen zin om terug te gaan, dus okay.

Eindelijk binnen. Waren er nog geen 10 mensen binnen. Niet echt de sfeer waar ik naar op zoek was. De barman vertelde mij dat de meeste mensen pas rond een uur of twaalf kwamen en eigenlijk was ik een uur te vroeg.

Maar goed er was bier en de muziek was okay. Er was kennelijk een speciale avond gericht op R&B. Ik had nog een achterstand in mijn blog dus ik heb onder het genot van een biertje aan mijn blog gewerkt.

Wat de barman zei klopte, maar ik wilde bijtijds naar bed. De volgende dag staat er een activiteit op het programma. Ik raakte nog even aan de praat met twee locals, maar om half een vond ik het welletjes geweest.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active