nielsh.reismee.nl

Melbourne met de benenwagen

Melbourne schijnt heel veel straatkunst te hebben. Graffiti. Als dat goed gedaan is kan ik dit wel waarderen. Maar ik had het nog niet gezien. Nu was er een wandeltocht die hier aandacht aan besteed. Dus daar heb ik daaraan meegedaan. Ookal duurde die 3 uur. Zo'n wandeltocht laat je toch weer dingen zien die je zelf niet zou ontdekken. Die straatkunst was namelijk verborgen in steegjes die je makkelijk over het hoofd ziet. Tour was dus geslaagd. Na de tour had ik honger gekregen en de sushi ging er goed in. Vergis je niet Melbourne heeft de grootste chinatown van het zuidelijk halfrond ( zoals alles omdat maar 10% van de mensen op het zuidelijk halfrond woont en volgens de gids is het dan al gauw de grootste haha). Na de sushi ben ik naar de botanische tuinen gelopen. De tour eindigde daar vlakbij en dat sloot mooi aan. Botanische tuinen vormen een mooi contrast met de drukte in de stad, maar ook groot. Ik begon mijn voeten te voelen en het werd tijd voor een volgend puntje. Lonely planet, hostel, gids van de wandeltocht; allemaal hadden ze het over naked for satan. En rooftop bar met een van de mooiste uitzichten op de stad. Daar moest ik dus ook heen. Gelukkig geen woord gelogen. Uiteindelijk kwam ik te zitten met een groep trainees van DB schenker uit Duitsland. Of ik wist wat dat was. Waar die logistiekopleiding allemaal niet goed voor kan zijn. Zij namen nog een laatste drankje voordat ze weer terugvlogen naar Sydney. Voor mij was het ook het laatste drankje in Melbourne, maar niet voordat ik nog wat foto's had gemaakt van de docklands. Ik was er vrijdag al langsgeweest maar toen was ik onderweg met volle bepakking. Wat ik alleen niet in de gaten had was dat het hard was gaan waaien. Na nog wat plaatjes en wat boodschappen (biertje halen en 10% korting krijgen omdat het kan). Werd het tijd om terug te gaan naar het hostel. Ik had nog wat pasta over van gister en met dat biertje ging dat er goed in. Daarna was het bedtijd de volgende ochtend zou ik opgepikt worden om 6:45 voor de volgende trip.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active