nielsh.reismee.nl

Melbourne aan zee

We waren gebleven in de bus op zo'n 2 uur van Melbourne. Het was iets voor middernacht toen ik daar aankwam. Het hostel was op loopafstand en ik was wel toe aan een bed. Uitpakken had weinig zin omdat ik de volgende ochtend naar een ander hostel moest. Deze had geen plek meer.

De reis naar het andere hostel zou 45 min lopen zijn. Gelukkig is er een gratis antieke tram die ik voor een deel van die reis kon gebruiken.

Eenmaal in mijn kamer aangekomen bleken alle lockers bezet. Aan de receptie van het hostel zat een rasechte hippie die me ook niet verder kon helpen. Achteraf bleek van bovenbuurman van Duitse komaf het wel handig te vinden om twee lockers te hebben. Sommige dingen leren ze ook nooit af.

Het was overigens een hele mooie dag en iedereen die ik over Melbourne sprak zei dat ik naar St Kilda moet gaan. Om daar te komen moet je ook met de tram, maar die is niet gratis. Ik heb een heuse OV-chip moeten aanschaffen voor de drie dagen dat ik in Melbourne ben. Dan verwacht je goed openbaar vervoer. Helaas waren werkzaamheden, maar net zoals in Nederland worden er bussen ingezet.

St Kilda is een Scheveningen. Strand met een pier. Een boulevard om te zien en gezien te worden. Al met was het lekker uitwaaien. Aan het eind van de middag kreeg ik zin in een biertje. Bij de eerste strandtent was ik een kwartier te laat: besloten feest. De volgende bar aan de boulevard had ik meer geluk. De barman was een Vlaming en dat is wel zo makkelijk bestellen.

Na wat praten over biobrandstof en livemuziek in een andere kroeg werd het tijd om terug te gaan. Na een lang zal hij leven in volle tram was ik weer terug in het centrum. Ik had honger gekregen. Mijn eten was niet zo speciaal. Mijn drinken daarentegen... Een glas groene gelei met ijs en basilicum zaadjes met een rietje. De smaak was okay, maar de volgende keer neem ik iets normaals.

Het was zaterdagavond en ik wilde avond afsluiten in de kroeg. In het hostel zaten veel jongeren , schat ik, rond de18 waren. Ik heb wel gepolst, maar geen animo, dus ben ik alleen op pad gegaan. Uiteindelijk een gezellige avond gehad met twee Aussies en de wetenschap dat een roze kabouter naar mij wordt vernoemd.

j

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active