nielsh.reismee.nl

Laatste dag Sydney en achter de feiten aan lopen

30-9 Mijn laatste dag in Sydney was aangebroken en ik realiseerde mij dat ik nog niet naar de andere kaant van de brug was geweest. Bovendien had ik een kaartje om de pilaar van de brug te beklimmen. Een mooie gelegenheid om terug te kijken op de stad vanaf een iconische plaats. Hierna was het tijd om de rugtas te pakken en naar het station te gaan. Next stop Katoomba. Het was even zoeken naar de intercitytreinen. Eenmaal in de trein kwam ik erachter hoe moe ik was. Rond een uur of 3 kwam ik aan. De reden voor mij om naar katoomba te gaan was mountainbiken. Ik dacht meteen even regelen. Om een lang verhaal kort te maken. Geen mountainbikeverhuur gedurende de week. Dit werd mij de volgende dag duidelijk gemaakt. Eerst maar even boodschappen doen en koken. Beef a la Niels. Natuurlijk te veel gemaakt. Dat scheelt morgen weer. Daarna gaan slapen. Was ik wel aan toe. 01-10 Mountainbiken ging dus niet door en dus moest ik op zoek naar een alternatief. Canyoning (abseilen langs watervallen). Het kantoor waar je dit kan boeken zit in het hostel en dus had ik dat meteen gedaan. Alleen was ik de eerste voor de volgende dag en er moest minimaal 1 persoon bij komen. Maar 99,9% kans dat dit gebeurd werd mij gezegd. In katoomba kan je goed hiken. Een prima alternatief. Je hebt hier ontzettend mooie uitzichten en de paden waren lekker uitdagend. Je kan over de klif lopen en er onderlangs. Het doel: de drie zussen. Dit zijn '3 bergtoppen' waar katoomba om bekend staat. Het enige wat je moet doen is 900 treden naar beneden. Omdat de borden van de paden erg verwarrend waren heb ik niet de route gelopen die ik voor ogen had en ben ik twee keer naar beneden gelopen over de 900 treden. Tenslotte wilde ik nog naar een waterval lopen en ook hier weer een compleet verkeerde route gelopen. Net op het moment dat ik het op wilde geven (het eind vam de dag nadere) kwam ik een stel tegen uit Denemarken die exact dezelfde fout hadden gemaakt. Samen zijn we nog 1 x gaan kijken of we de route konden vinden. Wat bleek je moest eerst terug naar de straat en stuk over de weg om vervolgens het pad weer te volgen. Toch de waterval gevonden maar dat was eigenlijk de moeite niet waard. Terug in het hostel mijn restje van gisteren klaargemaakt in de keuken. Daar was het berengezellig. Vanalles proeven en kennis maken. Onder andere met de nicht van onze meest bekende advocaat. Hoe klein kan een wereld zijn.

Reacties

Reacties

Sean

Gaaf allemaal! De laatste dagen ben je als maar aant verdwalen. Btw, mooi neergezet. Veel plezier nog. Ben benieuwd naar je next story.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active