nielsh.reismee.nl

Toch weer anders dan gepland

Gisteren zag ik toevallig een een banner van mijn bank en laat ik nu net problemen heb een pas. Navraag leerde dat er een kantoor in de stad is en dus ben ik daar maar naar toe gelopen. Ik wilde eigenlijk de Botanische tuinen beter bekijken, maar dit vond ik net iets belangrijker. Bovendien had ik al een deel gezien. Zo' n kantoor vinden is een avontuur op zich. De torens had ik zo gevonden, maar ik liep de verkeerde binnen. Via een lift zo ik via een andere verdieping naar de juiste toren kunnen lopen. Wat ik niet verwachtte was dat dit een parkeergarage was. Ik was gaan dwalen en net toen ik het op wilde geven zag ik een andere lift. Die weer naar beneden en eindelijk was ik op het juiste spoor. Toen ik eenmaal bij de receptie was werd het mij al snel duidelijk dat zij mij niet konden helpen. Maar ik was hierdoor wel weer in een deel van Sydney gekomen wat ik nog niet had gezien: Darling harbour. Dit is een haven met dure bootjes en restaurantjes langs het water. Daarnaast zijn er ook dingen te doen voor toeristen. Dat geloof ik allemaal wel. Na wat gegeten zat ik te denken aan het volgende plan. Naar Manly beach maar daar moet je met een boot naar toe, eigenlijk moet ik dan min of meer terug naar het hostel want ligt vlakbij de plaats van de afvaarten van de verschillende ponten. Dat eind terug lopen zag ik alleen niet zitten. Toen ik over de brug liep zag ik een pontje en daarmee was snel besloten hoe ik terug zou gaan. Ik heb dus het pontje genomen van Darling harbour naar circular quay. Ik zou eigenlijk meteen over kunnen stappen, maar ik hsd een wondje op gelopen omdat ik op slippers liep. Bovendien moest ik nog inchecken in het hostel omdat ik een andere kreeg die ik had bijgeboekt. Kon ik meteen een verbandje halen. Op weg naar het hostel kwam ik langs de winkel die ik twee dagen geleden maar niet kon vinden en heb zo toch mijn broek voor de outback kunnen kopen. Nadat ik mijn spullen in de nieuwe kamer, naast de oude, had gezet, ben ik weer naar circular quay gegaan voor de pont naar Manly. Helaas miste ik die en moest toen een half uur wachten. Tijd voor ijs :). Het was een schitterende dag en later begreep ik uitzonderlijk voor de tijd van het jaar. Het laat je radem dat het geen straf was op de pont. De pont voert langs het Opera House en ik kon het weer niet laten om er foto's van te maken. De overtocht duurde een half uurtje. Eenmaal daar aangekomen had ik gevraagd of er nog wat te doen was. Er bleek ook hier weer een wandeling te zijn langs de kliffen, maar dan moest ik wel opschieten. Het eind van de middag naderde. Ik moest rennen voor de bus die mij aar boven bracht zodat ik alleen nog maar naar beneden hoefde te lopen. Ik begreep alleen het kaartje niet wat ik van de VVV had meegekregen. Ik moest telkens aan de buschauffeur vragen of we er al waren. Eenmaal daar moest ik nog drie keer vragen waar het pad begon. Op een gegeven moment had ik het door. Soort van. Bij de legerbasis zo het pad verder gaan, maar daar raakte ik de weg weer kwijt. De beveiliger daar stuurde mij achter een gebouw waar allemaal borden stonden: verboden toegang. Nog maar een keer vragen. Nee was echt goed. Tja eem legerbasis, dan kan je niet voorzichtig genoeg zijn. Gelukkig bleek het allemaal te kloppen en het was de moeite meer dan waard. Alleen die slippers die waren niet echt geschikt voor de ondergrond. Het plan was om naar het strand te gaan. Toen ik bij strand aankwam was het inmiddels donker geworden. Ik wilde nog wat gaan eten. Ik had zin in een biertje en een burger en zag daar de juiste tent voor. Althans dat dacht ik. Ik kreeg vriendelijk een tafel toegewezen en vroeg even later aan de bediening om mijn bier en burger. Sorry meneer dan moet u niet hier zijn. Dit is een Mexicaan. Huh? Wat bleek. Naast het restaurant zat een gang naar een trap naar boven voor de Chinees op de eerste verdieping en de burgertent op de tweede verdieping. Enfin mijn Moo brew biertje en burger smaakte goed. Daarna was het hoog tijd om de pont terug te nemen. Deze had ik precies op tijd. Het mooie was dat ik met deze pont mooi zicht had op Sydney in het donker. Na een snack en nog wat nababbelen in het hostel zat de dag er weer op.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active