nielsh.reismee.nl

Opera House naar Coogee beach lopen

Naast de Sydney Harbour Bridge is er natuur nog een iconisch gebouw in Sydney. The Opera House. Dit is zo'n fotogeniek gebouw; je blijft klikken. Maar ja, als dit er al van buiten zo mooi uitziet, hoe ziet dit er dan van binnen wel niet uit? Hoog tijd om dit uit te zoeken en een goede activiteit na zaterdagnacht. Op naar het Opera House. Na een kaartje te hebben gekocht mocht je voor een groene wand gaan staan. Dus er zullen foto's zijn die niet echt zijn, Haha. Het verschillen tussen tourguides kon overigens niet groter zijn dan dit. Bij de brug was dit een enthousiaste kerel. Het opera daarentegen was geloof ik aan het slaapwandelen. Hij was erg dromerig aan het vertellen en naar een echte Opera gaan is van harte aanbevolen.

De eerste zaal die we bezochten was een regelrechte tegenvaller. Dit kwam omdat we meteen naar het grote gebouw gingen en ik wist niet dat er meerdere zalen waren. Als je dan in een zaal komt die volledige zwart is metstoelen van het lichte Ikea hout, mag je toch sprekenvan een teleurstelling. Toenging de tour door en kwamen in de echte concert zaal. Toen waseerlijk gezegd wel onder de indruk. Het is een blog dus ik houd het kort: Mooi! Daarna gingen we naar deandere, echte Operazaal. Na de hoofdzaal gezien te hebben was dit wel OK.

Na de koffie was het tijdom weer naar Bondi. In Bondi begint een pad langs de kliffen naar een ander stranden om te eindigen inCoogee beach. Het is een wandeling van 5 kilometer. Ik hoor jullie hardlopers al denken. Je had je sportschoenen toch mee. Klopt maar dit was voor de uitzichten. Ik had een langzame start deze ochtend en dus was ik wat laat in Bondi, maar achteraf is dit prima bevallen. Het was niet zo druk en heb mooie foto's kunnen maken van de kliffen in de schermering.

Tenslotte was er nog een feest op coogee beach. Er bleek een Chileense feestdag te zijn en kennelijk kan je in Australie gewoon je accu's meenemen en een feest bouwen op het strand. Echt lachen, maar mijn Spaans liet me in de steek en ik was duidelijk not dressed for the occasion. Dus ging ik verder, heb nog even wat Fich 'n Chips op en ben toen weer naar het Hostel gegaan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active