nielsh.reismee.nl

Hoogtepunt en doorzakken

HetHostel ligt aan de weg de leidt naar de Sydney Harbour Bridge. Die kan je ook beklimmen. Even voor de goede orde dat is ongeveer het zelfde als bovenop het puntje van De Dom staan. Ik had besloten rond luchtijd naar boven te gaan. Standaard procedure is echter dat je moet blazen. Een natuurlijk zat er bij mij in de groep die ene aziaat die veel te veel gedronken bleek te hebben dat ze haar eigen naar niet meer wist. Dat moet vast een champagne ontbijt zijn geweest waarbij de fles leeg moest. De klim viel mee en zelfs mensen met hoogtevrees kunnen niet met gemak doen. Het was een mooie dag en onze gidskabouter kon het allemaal goed vertellen (Ja kleinder dan mij en met een volle baard). Blij dit gedaan te hebben.

Daarna wilde ik nog wat dingen halen die ik niet in Nederland had gehad. Sommige mensen noemen dit shoppen. Ik heb oa een simkaartje gekocht waardoor ik dus een ander nummer heb. Ook was ik nog opzoek naar een goede broek voor straks in de woestijn. Dit bleek nog een hele opgave want waar ik zit, zijn alleen maar winkels van het kaliber PC Hooft. Die doen hier niet aan en ik doe niet aan hun prijzen. Al met al een kansloze missie, maar hierdoor heb ik nog wel mooie dingen gezien van Sydney naastHyde park ben ik gaan dwalen door een winkelcentrum. Op een gegeven moment waande ik mij 200 jaar terug in de tijd. Ik bevond mij in de Queen Victoria Building. Het was sluitingstijd en dat alleen maar gunstig, want zo heb ik mooie foto's kunnen maken.

Gedurende die tijd was ik vergeten te eten, Toen ik om acht uur in het Hostel aankwam bleek mijn Engelse kamergenote te veel paste te hebben gemaakt. Dat kwam even mooi uit, want ik had wel trek gekregen van al dat lopen. Daarna heb was ik nog even een toetje wezen scoren en ondertussen zat ik mij te bedenken wat ik met mijn zaterdagavond ging doen, ik had zelfs een biertje aangeboden voor het eten.

Er kwam niet echt een briljant idee en dus ging ik terug naar mijn kamer. Daar zat mijn onderbuurman uit de VS met zijn duimen te draaien omdat het ook zijn laatste dag was. Zie hier het a-ha momentje.Mijn idee was om te gaan stappen. Eerst weer naar de kroeg met de bar op het dak en daarna naar een club. Achteraf bleken de andere kamergenoten dit niet zo'n goed idee te vinden. Ja mijn onderbuurman snurkt hevig, maar na deze stapavond had hij volgens zeggen zichzelf overtroffen.Ik moet dat maar aannemen van mijn kamergenotenwant ik ben er dwars doorheen geslapen.

Reacties

Reacties

Sanne

Haha, fantastisch! Herkenbaar ook. Kan niet wachten tot de volgende avonturen. Veel plezier!!

Feike

Haha. Mooi om te lezen, ik kan het zó voor me zien!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active