nielsh.reismee.nl

Around and about Sydney

Inmiddels is het vrijdag 26-09.Omdat ik in de nacht ben aangekomen heb ik maar eens de omgeving verkent. Ik verblijf in het Sydney Harbour Hostel in de wijkThe Rocks. Dit is een mooie omgeving waar de oudste gebouwen staan. Alles ziet er goed onderhouden uit. Overal heb jetrapjes en steegjes die telkens weer tot verassingen leiden (restaurantjes bistro's gallerijtjes etc,). Uiteindelijk belande ik in de botanische tuinen die tussen de stad en het water liggen. Ook weer zo'n verassing; zeker als je erniet naar op zoek bent.

Enfin later die dag zou er een tour zijn vanuit het hostelen dus moest ik terug naar het hostel. Opde weg terug kwam ik langs eenkroeg met een bar op het dak. Een uitlezen moment voor een eerste biertje in Sydney.Het zag er semi chique uit en ik had mijn korte broek aan. Toch maar naar boven gegaan.

Het was een mooie dag en erg druk. Maar wel uitzicht op het Opera House. Daar moest natuurlijk een foto van gemaakt worden. Laten daar nu net 2 dronken aussies zitten die wel foto's wilde maken. Het laat je raden dat die geens van allen zijn gelukt. Maar ik heb gelachen. Ze zaten bij een stel uit de VS en ik dacht eerst dat ze bij elkaar hoorden. Dit bleek helemaal niet zo te zijn. Enfin een Biertje en een shotje verder moest ik gaan voor de tour. Die bleek achteraf niet door te gaan.

Dus ik moest wat anders verzinnen. Op advies van het Hostel ben ik naar Bondi gegaan. Dat is 40 minuten met de bus, maar het was al later op de middag en voordat ik door had waar de bushalte was, was er weer een half uur verloren. Bondi is op zich mooi, maar het is vooral een strand. En zo warm was het nu ook weer niet. Ik had het snel gezien. Eenmaal terug bleek er een BBQ te zijn op het dak van het Hostel en ook hier weer uitzicht op de Opera House. Buiten stonden tafeltjes en ik ging bij een Oostenrijkse en een Nederlandse zitten. Later schoof er nog een Engelsman aan. Het eten was goed (o.a. Kangerooworstjes). Uit de gesprekken bleek dat de Oostenrijkse haar laatste dag had en dat is natuurlijk een uitgelezen moment om een biertje te doen. Zo gezegd zo gedaan. O ja, het bleef niet bij 1 ;)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active